Gå til innhold

Har planar om kjøp av xbox360, treng hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg har lite pengar å rutte med, men har planar om kjøp av xbox 360(så billeg så mulig!). Spel som er av interesse no er sjølvsagt gta4, og seinare force unleashed mellom anna.

 

Har av og til tilgang til TV med HDMI-støtte, la oss sei 50/50 av speletid, heh. Kjem vel til å halde meg mest til eit tv utan HDMI. Men er det stor forskjell på HDMI og utan HDMI?

 

Xbox 360 arcade verkar svært billeg, men kva restriksjonar har 256 mb flashminne?

Eg har aldri eigd ein konsoll av nyare sort, men ser for meg kun å bruke xbox'en til nedlastning av patches/updates. Reknar med at ein har plass til det meste av patcha på flashminna? oder?

 

Er det muleg å kjøpe ein ekstern Blu-ray-spelar når den tid kjem? eller er einaste løysning å vente til xbox'en kjem med innebygd Blu-ray?

 

takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Eg har lite pengar å rutte med, men har planar om kjøp av xbox 360(så billeg så mulig!). Spel som er av interesse no er sjølvsagt gta4, og seinare force unleashed mellom anna.

 

Har av og til tilgang til TV med HDMI-støtte, la oss sei 50/50 av speletid, heh. Kjem vel til å halde meg mest til eit tv utan HDMI. Men er det stor forskjell på HDMI og utan HDMI?

 

Xbox 360 arcade verkar svært billeg, men kva restriksjonar har 256 mb flashminne?

Eg har aldri eigd ein konsoll av nyare sort, men ser for meg kun å bruke xbox'en til nedlastning av patches/updates. Reknar med at ein har plass til det meste av patcha på flashminna? oder?

 

Er det muleg å kjøpe ein ekstern Blu-ray-spelar når den tid kjem? eller er einaste løysning å vente til xbox'en kjem med innebygd Blu-ray?

 

takker for hjelp!

 

 

Du får svar på mange av dine spørsmål i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=946387

 

Jeg ville ikke ventet til xbox kommer med Blu-ray da det er HØYST usikkert om det noen gang vil skje.

Noen spill trenger man harddisk for å spille så da kan det være greit med Pro utgaven.

Jeg bruker komponent til min 46" full HD skjerm og får full HD. Så man må ikke ha HDMI for å utnytte xboxens høye oppløsning.

Jeg ville valgt Pro utgaven da man får mer for pengene, men Arcade utgaven er en billig inngang til konsollenes verden.

 

Per K

Lenke til kommentar

Per K. Slutt å tull nå. Du får ikke full HD med component. Du får toppen 1080i (dette er IKKE full HD! 1080p er full HD).

 

Men tilbake til topic: kjøp deg Pro utgaven med HDMI. Eventuelt kan du klare deg med den uten HDMI og, men da må du ha VGA kabel for å få full HD. Lykke til.

Lenke til kommentar
Per K. Slutt å tull nå. Du får ikke full HD med component. Du får toppen 1080i (dette er IKKE full HD! 1080p er full HD).

 

er jo enkelte tver som støtter full hd (1080p) gjennom komponent da. Er fullt mulig, har det selv blant annet..

Lenke til kommentar
Per K. Slutt å tull nå. Du får ikke full HD med component. Du får toppen 1080i (dette er IKKE full HD! 1080p er full HD).

 

Men tilbake til topic: kjøp deg Pro utgaven med HDMI. Eventuelt kan du klare deg med den uten HDMI og, men da må du ha VGA kabel for å få full HD. Lykke til.

 

Jeg vet forskjell på 1080i og 1080p. De fleste vet at mange TV'er støtter 1080p gjennom komponent. Eneste problem er at bruker man HD DVD driven til 360'en så får man max 1080i gjennom komponent og derfor ønsker jeg egentlig HDMI på min xbox men jeg vet ikke om det er verdt det....

Lenke til kommentar
Per K. Slutt å tull nå. Du får ikke full HD med component. Du får toppen 1080i (dette er IKKE full HD! 1080p er full HD).

 

Men tilbake til topic: kjøp deg Pro utgaven med HDMI. Eventuelt kan du klare deg med den uten HDMI og, men da må du ha VGA kabel for å få full HD. Lykke til.

 

Du kan få 1080p gjennom komponent hvis du har en TV som støtter det. Og det er HDMI-utgang på Xbox Arcade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...