Gå til innhold

[GTA]Er introduksjonsfasen lang/lett ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det er flere bøker jeg har hørt om men aldri lest, og skal jeg prioritere å lese flere bøker så er ikke disse nødvendigvis ett førstevalg for det.

Det går jo selvfølgelig ut på interesseområder og hvorvidt du faktisk liker teamet som taes opp, men du har fortsatt et begrep om hva bøker som Harry Potter, Da Vinci-Koden, Bibelen og Ringenes Herre går ut på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en klar oppfattning av hva casual gamers er. Sånne som du beskriver som moren din er jo nettopp det markedet Wii har tatt balletak om.

Men siden alle har så helt forskjellige meninger om hva kravene er så begynner jeg å bli litt skeptisk til å bruke utrykkene.

Skrevet (endret)

Jeg har ikke brukt moren min som eksempel, det var en annen. Det er ærlig talt ikke bare Nintendo Wii som har greid å rive den eldre garden opp fra sofaen og frem mot skjermen, dette er et gammelt fenomen. Jeg husker godt som barn at en drøss med mødre på det gamle hjemstedet mitt møttes og spilte Megaman over et glass vin, og etter hva jeg har opplevd i årene som har kommet er ikke dette unikt for meg og mine bekjente. Hvem husker ikke The Sims-bølgen? Nintendo 64 og Mario-spillene som _alle_ prøvde én eller annen gang?

Endret av Loeve
Skrevet

Selve hovedgreia med det jeg eksemplerte med mora mi, var at hu bruker ikke et rødt øre på spill. Freecell og Mahjong er spill som følger gratis med til Windows. Såvidt meg bekjent er det ikke noen salgseksplosjon for Wii i markedet 40-50. De få over 10 jeg kjenner som eier konsollen har kjøpt den pga kontrollene og multiplayermulighetene, i hovedsak ment for fester, hvor den som regel ender med å støve ned.

Det at "alle" som ikke har eid en spillkonsoll kjøper Wii er et markedsføringstriks for at alle som ikke har kjøpt en spillkonsoll skal kjøpe Wii. Det er 3 titler som folk velger dersom de ikke har spillt noe særlig før, det er Singstar, FIFA og Buzz, det pga de har prøvd hos en venn, og det var jæla gøy når de var litt brisen og de var flere enn 1.

Men nå er vi langt off-topic. Vi kan vel si oss enig i at "casual gamer" er et flyktig begrep som avhenger av hvilken setting du bruker det i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...