Gå til innhold

Første gang jeg skal ha bedrifts abo. hva bør jeg ta?


Anbefalte innlegg

Hei

 

har for flere år siden startet eget firma og tenkte jeg nå skulle fikse meg et bedriftsabonement. lurte da på hva som lønner seg å velge er det telenor eller netcom? eller finnes det andre gode operatører?

 

Kommer til å brukes like mye privat som i bedriften er det da like greit og ta et privatabonement?

 

Takker for gode svar

 

mvh

..christer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det avhenger jo helt av hva slags forbruk du har.

Hvis det bare er du som skal ha abonnementet er det nok ikke behov for et bedriftsabonnement. Det har man jo gjerne for å få tjenester som trådløst sentralbord, sette over samtaler mellom bedriftens ansatte og gratis intern ringing. Lite aktuelt for bare én ansatt.

 

Bruk heller telepriser.no for å finne det privatabonnementet som passer best for ditt forbruk.

 

Andre alternativer enn telenor og netcom for bedriftsabonnement kan være Network Norway, Ventelo eller Tele2. Network Norway har blandt annet et "fastpris"-abonnement med 3000 minutter, 3000 sms og 3000 mms som kan være aktuelt hvis du bruker telefonen mye.

Lenke til kommentar

Det er jo i første omgang bare meg og en til men der blir det bare kontantkort. ringing internt er ikke aktuelt. fant ut at jeg i første omgang bare går for onecall. er enkelt greit og billig ser det ut som. kommer nok ikke til å gå over gratis minuttene til å begynne med. onecall er kanskje mer drifssikkert enn mtu foreløpig?

Lenke til kommentar
Det avhenger jo helt av hva slags forbruk du har.

Hvis det bare er du som skal ha abonnementet er det nok ikke behov for et bedriftsabonnement. Det har man jo gjerne for å få tjenester som trådløst sentralbord, sette over samtaler mellom bedriftens ansatte og gratis intern ringing. Lite aktuelt for bare én ansatt.

 

Bruk heller telepriser.no for å finne det privatabonnementet som passer best for ditt forbruk.

 

Andre alternativer enn telenor og netcom for bedriftsabonnement kan være Network Norway, Ventelo eller Tele2. Network Norway har blandt annet et "fastpris"-abonnement med 3000 minutter, 3000 sms og 3000 mms som kan være aktuelt hvis du bruker telefonen mye.

 

Hvorfor i all verden er det lite aktuelt med bedriftsabonnement selvom han kun er én ansatt? Du får bedre priser hvis du velger rett operatør, du får bedre service, og du kan f.eks også få subsidiering av mobiltelefoner. (noe du absolutt ikke får på privatmarkedet).

 

Og kommentar til fastpris; du skal ringe veeeldig mye, og da mener jeg veeeldig mye, før det abonnementet lønner seg.

 

Trådstarter; vil du har mer informasjon er det bare å sende meg en liten melding. Er bedriftsrådgiver på SMB-markedet, så kan hjelpe deg i gang skulle det vært interessant :)

Lenke til kommentar
Det er jo i første omgang bare meg og en til men der blir det bare kontantkort. ringing internt er ikke aktuelt. fant ut at jeg i første omgang bare går for onecall. er enkelt greit og billig ser det ut som. kommer nok ikke til å gå over gratis minuttene til å begynne med. onecall er kanskje mer drifssikkert enn mtu foreløpig?

 

Kontantkort = nei nei. Du vet du betaler blodpriser bare for å starte samtalen, og enda verre priser per minutt?

 

F.eks hos Ventelo, er gratis intern ringing standard. Fra mobil til mobil er det gratis, men fra fast til mobil blir det 0,19 kr/min, noe som fortsatt er meget billig.

 

Vil du ha driftssikkerhet så skipp MTU. De, som Network Norway f.eks, kommer til å slite mye i oppstartsfasen. Dette er derimot noe alle teleleverandører har vært igjennom.

 

 

Hello, er jo er veldig kjekt bedrift abb, 39 øre uansett hvem du ringer er usikker på oppstart men tror faktisk ikke den er på 89

 

Da er det snakk om nettopriser. Altså inget utkjøp, og ingen subsidiering av nye mobiler. Samtidig kommer det en forhåndsbetaling per abonnement på 600 kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...