Gå til innhold

noen anbefalinger av bøker?


Anbefalte innlegg

Hei, Har Digital fotografi i praksis, men vil ha noe mer "rett på sak". Er det noen som har lest Scott Kelby`s bøker? Tenker da på "The digital photography book" Både vol 1 og vol 2.

Ser at vol 1 finnes på norsk. Er disse å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes John Hedgecoe sin "Fotografering - slik blir du en kreativ fotograf" er en fin bok. Den er oversatt til norsk, for dem som ikke er så stødige i engelsk. Kjempemange fine bilder, og komposisjonskapittelet er virkelig lærerikt og inspirerende.

Anbefales!

Lenke til kommentar
Haugenbok.no?? Amazon.com er mye billigere!

Gjør ikke noe. Tar det lang tid å få tilsendt bøker/annet fra Amazon forresten?

 

Du har tre ulike valg med ulik pris, jeg pleier oftest å gå for mellomste pris som er bare litt dyrere enn det billigste alternativet. Ifølge amazon tar dette mellom 6-22 dager, min erfaring er at jeg ofte får dem innen 7-10 dager. Bestiller du fra amazon i England tar det enda kortere tid, men bøkene er litt dyrere.

Lenke til kommentar
Items shipped on April 20, 2008:

Delivery estimate: May 12, 2008

1 package via Expedited Int'l Shipping

 

* 1 of: Understanding Exposure: How to Shoot Great Photographs with a Film or Digital Camera (Updated Edition)

Sold by: Amazon.com, LLC

* 1 of: The Digital Photography Book, Volume 2

Sold by: Amazon.com, LLC

* 1 of: The Digital Photography Book, Volume 1

Sold by: Amazon.com, LLC

 

Fikk pakken på fredag 2/5, kan trekke fra 20/4(søndag) og 1/5, da skal det bli 11 dager inkl. helg.

 

Da tok jeg den på 6-22 dager.

 

Pris for alt:

Item(s) Subtotal: NOK 243,97

Shipping & Handling: NOK 122,94

-----

Total Before Tax: NOK 366,91

Sales tax: NOK 0,00

-----

Total for this Shipment: NOK 366,91

 

EDIT/tilleggsinfo om Amazon: Jeg bestilte alle sesongene av Arrested Development, ses.2 hadde 2stk. av disk 2 og ingen disk 3. Fikk nettopp mail om at ny komplett serie blir sendt 5/5 og jeg får alt dekket. Skal bare gi beskjed om hvor mye det kostet meg å sende i retur.

Endret av dill-hole
Lenke til kommentar
Haugenbok.no?? Amazon.com er mye billigere!

Gjør ikke noe. Tar det lang tid å få tilsendt bøker/annet fra Amazon forresten?

 

Bestill fra amazon.co.uk ikke amazon.com. Da får du boka innen få dager om de har den inne. Fra USA går det ukesvis gjerne.

Lenke til kommentar
En knallbra bok om komposisjon (som etter min mening er det aler viktigste innenfor fotografering) er "The photographers eye" av Micheal Freeman. Masse flotte bilder og en meget god innføring i komposisjonsteknikker.

 

Jeg er interessert også i ei bok om fototeknikk. Dekker denne det eller anbefales andre bøker? Jeg ser gjerne etter mer klassiske bøker på fototeknikk og komposisjon. Trenger ikke være noe om digitalkamera... :)

Endret av Epp
Lenke til kommentar
En knallbra bok om komposisjon (som etter min mening er det aler viktigste innenfor fotografering) er "The photographers eye" av Micheal Freeman. Masse flotte bilder og en meget god innføring i komposisjonsteknikker.

 

Jeg er interessert også i ei bok om fototeknikk. Dekker denne det eller anbefales andre bøker? Jeg ser gjerne etter mer klassiske bøker på fototeknikk og komposisjon. Trenger ikke være noe om digitalkamera... :)

 

Nei, denne omhandler kun komposisjon. Ikke så mye om fototeknikk som f.eks blender, iso etc, men det er litt om dette som en del av komposisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...