Gå til innhold

GF9800GTX hvilken produsent?


Anbefalte innlegg

Satt lenge og tenket på å gå for EVGA sin SSC utgave, ferdig klokket på 770mhz core bla.a, men fikk vite at det å klokket kortet selv var en ganske enkel og grei sak og ble annbefalt å gå for et standard kort og spare penger på det (siden jeg skal ha 2 i SLI sparer jeg enda mer på å gå for standard kort)

 

Men vil det automatisk si gå for det billigste eller er det en produsent som utmerker seg med f.eks bedre kjøling, lavere støy eller generelt sett bedre kvalitet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er ute etter kvalitets kort så er jo eVGA og XFX Veldig godt omtalte merker, men i bunn og grunn er det samme kort, jeg vet ikke stort om dette med kjølere men har brukt xfx i noen år nå, og meget fornøyd med de.

+ at de lager kort til greie priser: )

 

Edit; leif: )

Endret av Deviljoker
Lenke til kommentar

jepp! dette kortet på komplett til 1950,-.. er det noen som har dette? er det verdt pengene, eller vil dere råde meg til å vente på kortene som kommer i juli (gjelder både ati og nvidia)? har tålmodighet, så kan vente til juli-august.. 9800gtx er jo sikkert ikke blitt noe dyrere inntil da uansett.. :p

Endret av »frodo
Lenke til kommentar

Jeg har smellt inn bestilling på 2 Geinward 9800GTX kort, er jo det beste tilbudet til nå uten tvil.

 

Resten av oppsettet mitt som også ligger i bestilling (venter bare på at cpu kommer på lager)

 

Q9450 Quad cpu

8gb Mushkin 1000 mhz ram

EVGA 780SLI HK

2x750gb samsung spinpoint

Antec Ninehoundred kabinett

2x9800GTX SLI

Thermlake 750w psu

og den thermlakeULTRA120 kjøleren

Tenkt å klokke litt på cpu og skjermkort, aldri gjort det før men skal ikke presse det til sitt ytterste heller ^_^

Lenke til kommentar
Blir litt sjalu her... :D

 

Siste store pc jeg bestillte fra ørten forskjellige webshopper for å forme den ultimate pcen for meg var faktisk over 5 år siden.

 

Nå har den sagt takk for seg og nå kjører jeg på samme tradisjon.

 

Synest det er litt gøy å blåse ut på et skikkelig oppsett hvert 4-5 år og hele tiden glede meg til neste gang jeg mekker nytt så blir det så store forskjeller at det er til å grine over ;-)

 

min X-pc er AMD XP3000 1024mb pc3200 ram hadde orginalt Radeon 98oo pro 256mb men oppgraderte senere til GF7800GS (AGP)

 

Så blir spennende og se forskjellen der :-D

 

AMD XP3000

1024mb pc3200

7800GS

 

VS

 

Q9450 Quad

8192mb pc8000

2x9800GTX SLI

 

*sleev*

Lenke til kommentar
Blir litt sjalu her... :D

 

Siste store pc jeg bestillte fra ørten forskjellige webshopper for å forme den ultimate pcen for meg var faktisk over 5 år siden.

 

Nå har den sagt takk for seg og nå kjører jeg på samme tradisjon.

 

Synest det er litt gøy å blåse ut på et skikkelig oppsett hvert 4-5 år og hele tiden glede meg til neste gang jeg mekker nytt så blir det så store forskjeller at det er til å grine over ;-)

 

min X-pc er AMD XP3000 1024mb pc3200 ram hadde orginalt Radeon 98oo pro 256mb men oppgraderte senere til GF7800GS (AGP)

 

Så blir spennende og se forskjellen der :-D

 

AMD XP3000

1024mb pc3200

7800GS

 

VS

 

Q9450 Quad

8192mb pc8000

2x9800GTX SLI

 

*sleev*

Hva er egentlig vitsen med 8 GB ram? :)

Lenke til kommentar
Blir litt sjalu her... :D

 

Siste store pc jeg bestillte fra ørten forskjellige webshopper for å forme den ultimate pcen for meg var faktisk over 5 år siden.

 

Nå har den sagt takk for seg og nå kjører jeg på samme tradisjon.

 

Synest det er litt gøy å blåse ut på et skikkelig oppsett hvert 4-5 år og hele tiden glede meg til neste gang jeg mekker nytt så blir det så store forskjeller at det er til å grine over ;-)

 

min X-pc er AMD XP3000 1024mb pc3200 ram hadde orginalt Radeon 98oo pro 256mb men oppgraderte senere til GF7800GS (AGP)

 

Så blir spennende og se forskjellen der :-D

 

AMD XP3000

1024mb pc3200

7800GS

 

VS

 

Q9450 Quad

8192mb pc8000

2x9800GTX SLI

 

*sleev*

Hva er egentlig vitsen med 8 GB ram? :)

 

Kjekt å hafaktor, vurderte lenge å gå for 64bit Vista og tenkte da siden det var ukens tilbud på Mushkin 1000mhz ram til 675 kr, så var det liksom ikke det store prishoppet for å oppgradere far 4 til 8, dette blir en pc jeg skal ha i 4-5 år så kankje jeg en dag for bruk for den ekstra minnen ;o)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte med et Gainward GeForce 9800GTX fra Komplett og gledet meg til å montere det i PC-en nå i kveld.

Det jeg ikke hadde fått med meg var at skjermkortet skal ha 2x6pin strømplugg, så her sitter jeg med kun 1x6pin plugg.

Noen som vet om Elkjøp eller Spaceworld selger overgang fra Molex til 6pin?

Skulle gjerne ha testet kortet i helgen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...