Gå til innhold

spilling på macbook


Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg ny laptop til høsten og det står mellom macbook og dell xps m1330.

 

grunnen til at jeg kunne tenke meg macbook er designet og at den ikke har vifte (dette stemmer ja?) er litt avhengig av at den ikke bråker når jeg sitter på lesesalen og i forelesninger.

 

ellers kommer jeg til å koble den til tven for å se film, og av og til spille. det jeg lurer på er hvordan ytelsen er når det gjelder dette. den har jo ikke akkurat verdens beste grafikkort? boot camp funker bra? litt cs av og til og kanskje civilization 4 er det som er aktuellt.

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

  • Macbook har samme integrerte grafikkort som en xps m1330
  • Macbook har vifter, som går på periodisk alt etter hvor varm den blir
  • Macbook er kald og rolig ved vanelig tekstbehandling
  • Macbook har integrert grafikkort og vil derfor ikke ha overlegen spillytelse, men i sammenligning med m1330 vil den nok være identisk ved mindre den er konfiguert med dedikert skjermkort.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar
grunnen til at jeg kunne tenke meg macbook er designet og at den ikke har vifte (dette stemmer ja?) er litt avhengig av at den ikke bråker når jeg sitter på lesesalen og i forelesninger.

Veit ikke helt åssen det er med XPS, men det er mange stillegående bærbare ute på markedet, med vifte.

 

I mitt tilfelle vil vifta skru seg på når jeg driver med ressurskrevende ting, og når jeg har koblet den til med strøm. Når jeg kjører i strømsparer modus, med word og diverse småprogrammer er den helt stille. Har en HP Pavilion dv9000serie.

 

Angående det med at Macbook ikke har vifter, så har isåfall kompisen min vifter i sin Macbook, men det er forrige generasjon/versjon.

 

Etter noen kjappe søk på google så står det at skjermkortet i Macbook (Intel GMA X3100) skal fungere til civ 4 og css.

Faktisk så er ikke det i xps'n så mye å skryte av heller, billig mellomklassekort med lite minne.

 

Uansett, trur du kan få mye mer for pengene ved å velge 15 tommer, litt billigere og flere mulige skjermkort.

 

 

 

Macbook har samme integrerte grafikkort som en xps m1330

Ifølge Apple sine sider så har de: Intel GMA X3100

Mens Dell har: Geforce 8400M GS

 

Begge med 128 mb minne.

Endret av Eirichr
Lenke til kommentar
Ifølge Apple sine sider så har de: Intel GMA X3100

Mens Dell har: Geforce 8400M GS

 

Begge med 128 mb minne.

Jeg så på Dell USA sine sider der har de visst andre modeller. Dell Norge har kanskje en kampanje på gang, og da vil en xps m1330 være overlegen på grafikksiden.

20080503-8hp1159x5wemsc3xy79x1mkgwe.jpg

Et viktig punkt å ta med seg om X3100 som står nevnt på Apples egne sider: "Intel GMA X3100-grafikkprosessor med 144 MB DDR2 SDRAM som deles med hovedhukommelsen". I motsetning til Geforcekortet som har egen dedikert brikke, av sorten DDR3.

 

Støtter forslaget over om å heller gå opp til 15" om spilling er noe en vil gjøre, da dette gir mulighet for bedre grafikkort.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

Om du ønsker og kjøpe en Macbook og lurer på om du kan spille litt cs av og til og kanskje civilization 4, så klarer Macbooken dette bra.

 

Bootcamp blir akkurat som og starte en hvilken som helst maskin med windows xp, vista, linux ol.

 

Ellers så bråker ikke Macbooken om du bare driver med vanlig tekstbehandling og andre småprogrammer (og du bruker strømsparende modus).

 

Uansett lykke til med ny pc kjøp.

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...