Timeo Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Har hatt css noen år nå, og spiller kanskje en gang i måneden, enkelte ganger kan det være moro når det er balanserte grupper og det ikke er så mange superflinke spillere. Problemet mitt er at det stort sett ser ut til at alle andre er veldig mye flinkere til å skyte enn meg, og selv om jeg får en kill innimellom så kommer det som regel til et punkt i spillingen da jeg gir opp fordi uansett om jeg stormer frem eller sniker meg bak team-mates, så er jeg en av de første som blir skutt. Og veldig ofte får jeg høre ting som "du er en noob bellicus" eller "du suger bellicus" og da mister jeg all selvtilitten og skyter enda dårligere. Har også et problem hvis jeg først ser en fiende som ikke helt har oppdaget meg, så skjer det mistenkelig ofte at nesten alle kulene treffer rundt han men ingen treffer der de skal. Føler også at det ødelegger veldig mye for meg selv ved at jeg kaver meg sånn opp når jeg først kommer i en kamp, at jeg gjør ting på en mye dårligere måte enn jeg egentlig kunne ha gjort. Har jo spilt alle slags action-spill så lenge det har vært spill nesten, så tror jeg kunne vært mye bedre om jeg ikke hadde hatt så dårlig selvtilitt i spillet og denne følelsen av at alle andre som spiller er proffer som har sittet nonstop i 10 år med dette spillet. Så er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan bli bedre?
2ball_ Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 hei! jeg føler med deg.. det blir noe det samme som når det kommer en pro clan og "tar over" en hel server. her er noen tips: 1. du må aldri (så lite som mulig) gå fremover mens du skyter. da vil du merke at det er mye vanskligere å treffe. prøv heller å gå til sidene(strafe) 2. unngå "spraying"(holde inne avtrekkeren) prøv heller så skyte 2-4 kuler om gangen. øv deg litt på dette mot noen boter. da vil du merke at siktet går litt opp, for så å returnere til utgangspungtet. på ekstra lang avstand er det best å skyte ett skudd om gangen. 3. Det en del ikke vet er at det er veldig viktig å ikke ha for høy sesetivitet på musen. da vil det nemlig li vanskligere å holde siktet stødig. selv kjører jeg sens. på 1, men jeg har relativt høy DPI på musen. du kan prøve å sette den på 1,2-1,5. du kan øve deg litt på disse "triksene" mot boter eller lignende. evt. vist du trenger mer hjelp kan du adde meg på steam, så kan jeg gi deg litt "in-game training". det skal dog sies at jeg på det beste er en avrage spiller, men vist du spiller SÅ lite så er det nokk hjelp i meg også.
Timeo Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Skrevet 2. mai 2008 Hmm, ja, har kanskje en tendens til å løpe mot de jeg skyter på, for å begrense avstanden og dermed ha større sjangs til å treffe, og også forsøke å skape en slags overraskelse eller skremme, men dette funker nesten aldri. Og ja, jeg har en tendens til å holde inne knappen når jeg først har fått siktet mot noen andre, det er bare på avstand jeg skyter ett og ett skudd og da treffer jeg ofte bedre også. Tror jeg har sensitity på 2.5 eller 3, det blir jo veldig tungt å snu seg rundt når den bare er på 1 tenker jeg, men skal prøve å se om dette hjelper. Det viktigste er jo tross alt å treffe fiendene, det er jo det som er poenget i spillet. Takk for tipsene, skal prøve de ut litt senere og gi en tilbakemelding
2ball_ Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 med lav sens. så blir det kansje litt vanskligere å navigere, men du vender deg til det ganske fort. et tips i tipset er at du måsnu deg veldig brått. vist du beveger musen raskt vil du fks. gjøre helomvenning litt raskere.
Eksempel Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Hvis du skal skyte folk veldig effektivt, så må du skyte på hodet eller i brystet. Det tenker jeg er kjent allerede. Hvis du kommer i en situasjon der du får panikk, og MÅ holde inn avtrekkeren, så sikt mye lenger ned enn der siktet er. Sikt på føttene hvis du er sånn passe langt unna.
TrueNo Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 (endret) En ting jeg bare må si er at folk vil ikke bli skremt om du springer mot dem i et dataspill, med mindre du bare plutselig bare popper opp og pepprer mot de. Prøv å dekk deg selv med vegger og slikt, så kan du komme fram->burste(2-4 skudd om gangen)->trekke deg tilbake bak veggen og gjenta flere ganger. Prøv å sikt mot hodet. Om du skal spraye på motstanderen så prøv å dra musen din nedover mens du skyter sånn at du ikke står med sikte mot lufta når du er mitt i sprayinga Og om du ikke vil ha dårlig selvtillit når folk skriver til deg så kan du trykke "y" (for å skrive) så går du på "Filter" og huker av/på for de meldingene du vil motta Håper det var til hjelp Endret 2. mai 2008 av BitFrost^
Skagen Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 (endret) Å holde inne avtrekkeren gjør jeg kun i nød, f.eks om jeg blir angrepet av en tulling med kniv og han er mindre enn 1-2 meter fra meg. Ellers enn det går det for det meste i burst på 2-3 kuler. Treffer man i hodet og/eller bryst er dette alt som skal til for å drepe noen. Ellers har jeg sett folk som alltid ser ned i bakken når de løper rundt. Når de da støter på fiender rundt hjørner og slikt bruker de ekstra tid på å sikte seg inn istedet for å bare løpe å holde siktet i hode-høyde på de plassene det er mest sannsynlig at det dukker opp en fiende. Endret 3. mai 2008 av Skagen
MamboJambo Skrevet 4. mai 2008 Skrevet 4. mai 2008 Mye gode tips her Bare å fortsette å spille, ikke hør på hva folk sier. Hev deg over de rett og slett Sikte på hodet funker bra, folk har en tendens til å dø litt fortere da. Heller ikke dumt å stille in sense(evt. Dpi) så du finner innstillingen som fungerer best for deg. Du kan også prøve å gjøre siktet mindre. F.eks: cl_crosshairscale 5000 Happy hunting
Lapp1 Skrevet 4. mai 2008 Skrevet 4. mai 2008 med lav sens. så blir det kansje litt vanskligere å navigere, men du vender deg til det ganske fort. et tips i tipset er at du måsnu deg veldig brått. vist du beveger musen raskt vil du fks. gjøre helomvenning litt raskere. Er ikke det kun med mouseacceleration eller noe sånt på?
2ball_ Skrevet 4. mai 2008 Skrevet 4. mai 2008 med lav sens. så blir det kansje litt vanskligere å navigere, men du vender deg til det ganske fort. et tips i tipset er at du måsnu deg veldig brått. vist du beveger musen raskt vil du fks. gjøre helomvenning litt raskere. Er ikke det kun med mouseacceleration eller noe sånt på? nei, nei.. her gjøres det på gamlemåten. du setter musen helt i ene enden av musematten så drar du den over til den andre siden. veldi fort
vStyle Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 (endret) Jeg har veldig mye å skrive om dette, men er giddalaus som faen for øyeblikket. Her er en guide for 1.6 om skyting. Jeg kunne ikke finne en til CS: Source, men det er nokså likt når du tenker på burst, spraying osv. Dette er en litt mer avansert guide for CS: Source. Noen stikkord jeg kan gi deg, er: - Burst på avstand, sikt mot brystet/hodet, og spray på nært hold - Nades og flash er viktig, lær deg å bruke dem. - Lyd er viktig for å orientere seg, slik som å høre hvor folk løper, skyter, nades som sprenger, hvor bomba har blitt planta etc. etc.. - Hvis du vil ha bedre "aim", altså treffe mer kan du spille litt deathmatch - Ikke løp mot folk mens du sprayer. Heller stoppe opp og skyte kort og ta ham i stedet for at han får et lett skudd på deg. EDIT: Fant også dette i en av guidene jeg linka til. Står at det hjelper enormt for folk som ikke er så gode. Jeg har ikke lest dem selv, men verdt å sjekke ut hvis du gidder. Endret 9. mai 2008 av vStyle
eln Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 1 godt tips: My games -> høyreklikk Counter-strike; source -> set launch options: -noforcemparms -noforcemaccel -noforcemspd -freq 100
Bartin Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 1 godt tips: My games -> høyreklikk Counter-strike; source -> set launch options: -noforcemparms -noforcemaccel -noforcemspd -freq 100 Hva gjør den "set launch optionen", eln?
vStyle Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Forhindrer museakselerasjon og setter refreshrate til 100
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 10. mai 2008 Skrevet 10. mai 2008 Du har antagelig en liten forståelse for kulenes egentlige treffpunkt i forhold til siktet, neste gang du spiller, legg merke stil at kulene treffer høyere når du sprayer, og at de sprer gankse ukontrolert når du beveger deg mens du skyter. På kort hold vill jeg anbefale å spraye mes du sikter en gid del lavere en hodet på motsatanderen (rekylen vill få kulebanen til å stige og du vill treffe meget bra alikevel.) på langt hold er det vel bare korte salver mot hodet som funker
Lapp1 Skrevet 11. mai 2008 Skrevet 11. mai 2008 med lav sens. så blir det kansje litt vanskligere å navigere, men du vender deg til det ganske fort. et tips i tipset er at du måsnu deg veldig brått. vist du beveger musen raskt vil du fks. gjøre helomvenning litt raskere. Er ikke det kun med mouseacceleration eller noe sånt på? nei, nei.. her gjøres det på gamlemåten. du setter musen helt i ene enden av musematten så drar du den over til den andre siden. veldi fort Hehe, tenkte at du hadde på mouseacceleration eller hva det heter Verste jeg vet, med mindre du er vant med det sikkert da. Men musa skal da ikke gå raskere selv om du drar musa bortover lengre.
2ball_ Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 (endret) med lav sens. så blir det kansje litt vanskligere å navigere, men du vender deg til det ganske fort. et tips i tipset er at du måsnu deg veldig brått. vist du beveger musen raskt vil du fks. gjøre helomvenning litt raskere. Er ikke det kun med mouseacceleration eller noe sånt på? nei, nei.. her gjøres det på gamlemåten. du setter musen helt i ene enden av musematten så drar du den over til den andre siden. veldi fort Hehe, tenkte at du hadde på mouseacceleration eller hva det heter Verste jeg vet, med mindre du er vant med det sikkert da. Men musa skal da ikke gå raskere selv om du drar musa bortover lengre. vist du beveger musen fortere vil også musepekeren/siktet gå fortere.. Endret 14. mai 2008 av 2ball(s)
MamboJambo Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Sikt litt foran folk som løper, så treffer du lettere folk i bevegelse.
Klumpete Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 (endret) skyter du mens du løper er det en fordel å ha siktet litt til høyre for den du skyter på, men det er bare på korte distanser det hjelper, en stor fordel hvis du står rett foran folk(20 fot ca.) å veksle mellom A og D mens du sprayer mot beina merket selv at da blir jeg ikke truffet! burst 3 og 3 skudd med m4a1, og 2 og 2 med ak47 når du skyter mens du står stille. mine råd EDIT: alltid gå med sikte i huehøyde Endret 18. mai 2008 av IronMartin
Lapp1 Skrevet 27. mai 2008 Skrevet 27. mai 2008 vist du beveger musen fortere vil også musepekeren/siktet gå fortere.. Ikke med mouse acc nei? Da beveger musen seg raskere og raskere jo lengre du drar den til siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå