Gå til innhold

kompakt innendørs vidvinkel og god video...


Anbefalte innlegg

Som overskriften tilsier, så er jeg litt - "jatakk littAvAlt"

 

Jeg skal ha meg et nytt digitalkamera - det skal avløse en flere år gammel trofast olympus - og det jeg ønsker (prioriterer), er at det skal være et kompaktkamera med god videofunksjon og god innendørs og gjerne vidvinkel.

Har ingen store føringer ifht pris...

 

jeg synes det er så vanskelig å få en god oversikt over alle gode alternativer, og jeg vet at alle disse tingene kanskje er vanskelig å forene, men håper veldig at det finnes noen kamerakjennere der ute som kan argumentere og foreslå for meg...

 

Håper på gode svar

 

Ronny

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God vidvinkel: Panasonic Lumix FX35 (tilsv. 25mm).

God innendørs (begrenset belysning): Fuji Finepix F40d

God videofunksjon: Canon Ixus 960IS

 

Dessverre har ikke F40d spesielt god vidvinkel, og selv om videofunksjonen sikkert er OK, så er nok Canon vassere der. Canon'en har grei ytelse innendørs (ikke like bra som Fuji'en), men vidvinkelen er, i likhet med Fuji'en, ikke noe spesielt (36mm).

 

Panasonic'en har muligens veldig god video (har ikke fått testet kameraet enda), men tradisjonelt er Panasonic ganske dårlig på høy ISO. Det gjenstår imidlertid å se hvordan dette kameraet er.

 

Jeg ville ventet til vi får litt mer info om Panasonic FX35. Hvis den er blitt en del bedre på lysfølsomhet, så tror jeg du har "drømmekameraet" der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...