Gå til innhold

Lydkvalitet


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal kjøpe meg en firewirekort. Disse koster rundt 400 kroner og jeg lurte på om det er vært å kjøpe et nytt lydkort med firewire til 630 på Komplett. (Creative Soundblaster Audigy Player).

 

Jeg har fra før av et lydkort som er innebygd i hovedkortet (Asus P4S533E). Vil det være mye bedre lydkvalitet med Soundblaster Audigy Player enn det som er på hovedkortet?

 

Vile du for 230 kroner mer skaffet dere et Audigy Player lydkort enn lydkortet på hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp Audigy 2-kortet. Det vil du ikke angre på!

 

Kostet bare kr. 1027 hos Komplett.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl

 

Har selv dette kortet og er storfornøyd!

 

For å gi et eksempel på kvalitet:

 

Koblet til min Radionette fra 1966, og lyden var krystallklar.

 

Men vil ikke Audigy 1 holde i massevis? Jeg har som sakt kun et helt vanlig høytallersett (gammelt med funker).

Lenke til kommentar

Har dessverre ikke noen lytteerfaringer med Audigy 1. Så det er vel opp til deg. Audigy 1 Player koster bare kr. 276 mindre, så jeg vil egentlig anbefale Audigy 2.

 

Har selv et par eldre høyttalere, og jeg hørte forskjell fra SB Live! til Audigy 2, men som sagt, det er opp til deg.

Lenke til kommentar
Må først si at jeg ikke har personlig erfaring med verker Audigy 1 eller Audigy 2, men det jeg har hørt er at du må ha et over middels godt anlegg for å høre forskjellen mellom de. Om Audigy 1 trekker mer CPU kraft en Audigy 2 vet jeg ikke.

 

Men vil du si at det er stor forskjell mellom hovedkort lyden (Asus P4S533E) og Audigy? Tester?

Lenke til kommentar

Har ingen tester, or tror ærlig talt at man bare må prøve slikt selv. Men selv bruker jeg et innebygd lydkort(ac97) i Asus a7v333, og er fornøyd. Må igjenn referere til hva andre har sagt til meg, og de mener at man kan høre forbedringen i Audigy ovenfor innebygd. Personlig hadde jeg gått for Audigy1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...