Gå til innhold

Pinnacle Studio bra til hd-redigering?


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier.

Har noen hd-serier jeg vil komprimere slik at det går på en dvd. Hovedsakelig 4,7gb.

Disse skal da spilles på ps3, som enda har noen begrensinger når det gjelder formater.

 

Er dette et program som vil gjøre jobben jeg vil det skal utføre? finnes det bedre alternativer?

Ønsker et program som støtter det meste av formater og som kan komprimere og redigere video filer. Spesielt hd-videoer.

 

Har prøvd mange gratisprogrammer og noen demoer, men ingen har vært spesielt gode angående dette. De har sine begrensinger på en eller annen måte. Så leter etter et allsidig program som tar det meste.

 

 

Tnx for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

SUPER er gratis og tar alt.

 

Pinnacle har jeg hatt dårlige erfaringer med i alle år, så dette ville jeg ikke valgt.

 

DOWNLOAD

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Hva må jeg velge for at ps3 eller mkv2vob skal greie lese lese fila?

Har lagt merke til at jeg kan velge ps3 container men da mister jeg dolby digital.

Prøvde avi og h264, men verken ps3 eller mkv2vob vil lese av fila.

 

EDIT: Prøver mp4 container og h264 og streamer lyden slik at den ikke blir dekodet til stereo.

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Ok, da driter jeg i det programmet.

 

Likte super som ble nevnt tidligere. Men en ting jeg savner...

Hvordan skal jeg greie å vite at filene jeg koder om blir så og så store?

 

Har også testet handbrake, noe som kunne vært et toppers program.

Men der får jeg oftest feilmelding om no titles found. Noe som gjør det ubrukelig for øyeblikket... Men der kan jeg bestemme maks størrelse på filene slik at jeg vet at de passer på en dvd.

Handbrake støtter og mp4 container med dd. Noe som jeg ikke får til i super..

 

Er ikke det mulig i super???

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Fordelen med Studio 11 er jo at man kan brenne HD klipp som AVCHD på DVD, single og dual layer. Og spille disse av i hvilken som helst Blu-ray spiller. I HD.

Bruker Studio 11 Ultimate til dette selv og fungerer helt perfekt. Legger inn tittel med hvilke episode nummer det er og hvilke serie.

Har ikke erfart noe ustabilitet i v.11, men hadde endel problemer med v.10. Ser ut som de fleste problemene er løst.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...