Gå til innhold

Gaming pc kjøp.


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har store planer om å endelig få tid til å game litt igjen, har bare blitt litt BF og Wow i det siste. Jeg vil spille Age of Conan, Crysis, CoD4 og Bioshock men trenger en ny pc. Dette er hva jeg kom frem til på www.komplett.no:

 

Kabinett: Antec Nine Hundred

Vifte: Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte, Active PFC, ATX/EPS, SLI, 20/24pin

HK: Gigabyte GA-MA790X-DS4, AMD 790X, DDR2, Socket-AM2+, ATX,GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2MB, BOXED m/vifte

Minne: Corsair Value S. PC5300 DDR2 4096MB Kit w/two matched Value Select 2048MB

Skjermkort: HIS Radeon HD 3870 512MB GDDR4, IceQ 3, PCI-Express 2.0,2xDVI/HDMI/HDCP,"Turbo"

(Samme kort i SLI nødvendig?)

Hoved HDD: Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM ( eller 150GB?)

HDD 2: Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 16MB 7200RPM

DVD: Samsung DVD-brenner SH-S202J IDE Black OEM

OS: Microsoft Windows Vista Ultimate English

 

Tips, forbedringer eller lignende er ønsket. Prisen ble 9700ca. Har en limit på 11000.

 

 

Mvh,

Jes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp et Intel- støttende HK.. Gå for Quad prosessor.

Hvorfor PC5300 RAM? Gå for litt mer som PC6300-8500

 

Er ikke AMD godt nok? Hva er bedre med Intel?

Og jeg tror ikke Quad er noe vits foreløpig, HK støtter Quad, så om jeg skal oppgradere senere så er det lett:)

 

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's bedre?:)

 

Kjøp et Intel- støttende HK.. Gå for Quad prosessor.

Hvorfor PC5300 RAM? Gå for litt mer som PC6300-8500

 

Er ikke AMD godt nok? Hva er bedre med Intel?

Og jeg tror ikke Quad er noe vits foreløpig, HK støtter Quad, så om jeg skal oppgradere senere så er det lett:)

 

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's bedre?:)

 

Ps. Har lest i andre forum at Quad ikke er nødvendig enda og at AMD er mer stabilt. Vil bare ha litt mer info fra andre forum før jeg kjøper en ny maskin;)

Lenke til kommentar

Ville bare informere:

 

 

"Vifte: Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte, Active PFC, ATX/EPS, SLI, 20/24pin"

 

 

Er det PSU du mener?

 

 

 

 

Ville nok ha godt for en dualcore, siden den er mer egnet til gaming en quad'en. quad'er egner seg til multitasking, men såvidt jeg vet er det ingen spill som benytter seg så veldig av dette

Lenke til kommentar

Mitt tips:

 

Dropp raptor, kjøp en 500gb i stedet. 7200.11 er en god disk.

 

Dropp vista ultimate (er ikke det dyrt?), vet ikke hva du skal med ultimate på en gaming-pc. Home premium 64-bit er helt greit.

 

Kjøp et ok hk basert på X38 (X48 om du vil), feks fra gigabyte.

 

Kjøp intel core 2 duo 8400. Mest for pengene nå.

 

Kjøp feks mushkin pc8500 4gb ram.

 

Skjermkort er sikkert greit, men mer ytelse i 8800gts eller 9800gtx dersom pengene strekker til.

Lenke til kommentar
Ville bare informere:

 

 

"Vifte: Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte, Active PFC, ATX/EPS, SLI, 20/24pin"

 

 

Er det PSU du mener?

 

 

 

 

Ville nok ha godt for en dualcore, siden den er mer egnet til gaming en quad'en. quad'er egner seg til multitasking, men såvidt jeg vet er det ingen spill som benytter seg så veldig av dette

 

Skrev feil, var jo såklart strømforsyning det der.

Da blir det DualCore i allefall, de fleste jeg har snakket med sier at en Quad ikke er noe vits, er ingen spill som støtter det enda. Så en DualCore blir kjappere enn en Quad. :)

Lenke til kommentar
Mitt tips:

 

Dropp raptor, kjøp en 500gb i stedet. 7200.11 er en god disk.

 

Dropp vista ultimate (er ikke det dyrt?), vet ikke hva du skal med ultimate på en gaming-pc. Home premium 64-bit er helt greit.

 

Kjøp et ok hk basert på X38 (X48 om du vil), feks fra gigabyte.

 

Kjøp intel core 2 duo 8400. Mest for pengene nå.

 

Kjøp feks mushkin pc8500 4gb ram.

 

Skjermkort er sikkert greit, men mer ytelse i 8800gts eller 9800gtx dersom pengene strekker til.

 

Dette er en av pakkepcene på komplett, så jeg har ikke så mange valgmuligheter. Men det virker som om jeg må bygge selv for å få beste maskinen. Ultimate koster ikke så mye mer, å hvorfor ikke slenge den med så har jeg den?

Hvorfor ikke Raptor? Er fler som anbefaler den? Men om jeg ikke trenger den så sparer jeg noen kroner:)

Lenke til kommentar

Intel vil være et bedre valg enn amd ja, en E8400 vil knuse prosessoren du har valgt fra amd.

Overklokking kan jo også være et alternativ om du vil velge quad. En Q9450 f. eks kan du lett få klokket opp i samme hastighet som en dual core, og vil da yte like godt i spill.

Raptoren koster mye mer enn den er verdt, du vil kanskje tjene et sekund eller to på oppstarten, men unødvendig i mine øyner. :)

Lenke til kommentar
Intel vil være et bedre valg enn amd ja, en E8400 vil knuse prosessoren du har valgt fra amd.

Overklokking kan jo også være et alternativ om du vil velge quad. En Q9450 f. eks kan du lett få klokket opp i samme hastighet som en dual core, og vil da yte like godt i spill.

Raptoren koster mye mer enn den er verdt, du vil kanskje tjene et sekund eller to på oppstarten, men unødvendig i mine øyner. :)

 

 

Var ikke så enkelt som jeg trodde det her, men det virker som om det er 50/50 på om folk velger AMD eller Intel. Men har lest litt selv og E8400 knuser AMD :)

 

Netshop maskinen virker mye bedre enn den på komplett, og det er greit å få den bygd selv om jeg fint kunne ha bygget selv. Har bare ikke tid akkurat nå, å Conan er rett rundt hjørnet;)

Lenke til kommentar
Det er bedre å legge pengene i skjermkort osv enn å kjøpe en raptor, spillmessig.

 

Ta en titt på netshop sine ferdigbygde. Får mye skryt for god kombinasjon av komponenter. Mye pc for pengene.

 

 

Så dere er enige om at dette er en bra pc? For da går jeg for denne istedet :)

Noen endringer som bør gjøres?

 

Slik ble konfig på Netshop maskinene:

 

Antec Nine Hundrer Tower

Mist 600W PSU

FOX+ X38A Digital Life DDR2/DDR3 -S 775

Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory

Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM x 2

FOX+ GeForce 8800GT 512MB PCI Express 2 (kan dette også kjøres i SLI?)

Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM

 

Skjerm, mus og tastatur har jeg fra før av. :)

Lenke til kommentar
Det er bedre å legge pengene i skjermkort osv enn å kjøpe en raptor, spillmessig.

 

Ta en titt på netshop sine ferdigbygde. Får mye skryt for god kombinasjon av komponenter. Mye pc for pengene.

 

 

Så dere er enige om at dette er en bra pc? For da går jeg for denne istedet :)

Noen endringer som bør gjøres?

 

Slik ble konfig på Netshop maskinene:

 

Antec Nine Hundrer Tower

Mist 600W PSU

FOX+ X38A Digital Life DDR2/DDR3 -S 775

Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory

Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM x 2

FOX+ GeForce 8800GT 512MB PCI Express 2 (kan dette også kjøres i SLI?)

Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM

 

Skjerm, mus og tastatur har jeg fra før av. :)

 

8800GT kan kjøres i SLI ja, noe som vil gi deg ganske mye mer ytelse. Men for å kjøre SLI må du ha et hovedkort med nvidia chipset, X38 støtter ikke SLI. Ellers ser det ut som et greit oppsett. :)

Endret av zipp-
Lenke til kommentar
Det er bedre å legge pengene i skjermkort osv enn å kjøpe en raptor, spillmessig.

 

Ta en titt på netshop sine ferdigbygde. Får mye skryt for god kombinasjon av komponenter. Mye pc for pengene.

 

 

Så dere er enige om at dette er en bra pc? For da går jeg for denne istedet :)

Noen endringer som bør gjøres?

 

Slik ble konfig på Netshop maskinene:

 

Antec Nine Hundrer Tower

Mist 600W PSU

FOX+ X38A Digital Life DDR2/DDR3 -S 775

Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory

Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM x 2

FOX+ GeForce 8800GT 512MB PCI Express 2 (kan dette også kjøres i SLI?)

Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM

 

Skjerm, mus og tastatur har jeg fra før av. :)

 

8800GT kan kjøres i SLI ja, noe som vil gi deg ganske mye mer ytelse. Men for å kjøre SLI må du ha et hovedkort med nvidia chipset, X38 støtter ikke SLI. Ellers ser det ut som et greit oppsett. :)

 

Hmm, hvilket hk anbefaler du da? Om jeg skal kjøpe en annen pc på netshop får jeg velge forskjellig hk, men jeg får ikke intel E8400 :/

 

Lurer på om jeg bare skal ta det oppsettet og heller oppgradere til ett annet hk med sli støtte og quad støtte når spillene støtter det:)

Lenke til kommentar

Slik blir PC-en, håper det ser bra ut nå. Det var en som sa at det ikke gikk an å kjøre SLI på HK, men det gjør det:) Så da var saken grei:)

Totalpris: 9436,-

Tusen takk til alle som har hjulpet meg, om det er noe som ikke stemmer på dette oppsettet så er det bare å si fra:)

 

---------------------------------------------------------------------

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case ATX miditower.

 

MIST, 500W, ATX 2.2, 20/24 pins, Rev.3

 

FOX+ X38A Digital Life DDR2/DDR2 -S 775 3xPCIex16

 

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket 775 6MB BOXED m/vifte 1333mhz

 

Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory EM2-6400 2x2048MB 800Mhz.

 

Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache

 

FOX+ GeForce 8800GT 512MB PCI express 400MHZ, CC 610MHZ, MC 1820Mhz

 

Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7200S SATA Dual Layer sort bulk

 

Windows Vista Home Premium Engelsk 64-bit DVD-versjon

---------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...