Gå til innhold

Erfaringer med Keh.com?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min 105mm f/2.5 var BGN, og jeg måtte virkelig lete for å finne spor av bruk. Jeg fant til slutt en liten ripe i lakken, men det var også alt. Veldig bra kvalitet, til en pris lavere enn hva man typisk må gi for samme objektivet på ebay!

 

Edit: abraxa har vel fått en BGN med et lite merke i frontelementet, men som de fleste vel har fått med seg, betyr det lite eler ingenting. BGN skal etter hva jeg har forstått bety at utstyret er synlig brukt, men uten feil som påvirker bildekvalitet nevneverdig.

 

Solblenderen jeg kjøpte til 105'en var EX, og den kan aldri ha vært brukt, for så lett som den faller av, så har jeg satt en mengde merker i den på de 6-7 ukene jeg har hatt den...

Endret av Anew
Lenke til kommentar

UPS/FedEx-type forsendelser er absurd kostbare - tror frakt var nær innpå 2/3 av prisen for objektivet jeg kjøpte. Derfor ble det sendt med vanlig post (de tar kontakt ang. pris). Det tok ca. 3 uker i en veldig godt polstret pakke. Jeg spurte ikke om å skrive lavere verdi, så jeg vet ikke hvordan de eventuelt ville håndtert det (mao. betalte jeg moms av hele beløpet).

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme erfaring som Anew. Mitt Nikon 105/2,5 var merket BGN og ser nesten nytt ut. De er veldig strenge med sitt system, og inntrykket mitt er at BGN er en helt grei standard å kjøpe. Litt dyrere objektiv hadde jeg kanskje gått en klasse opp.

 

Jeg fikk det i vanlig post på rundt 3 uker og betalte vel rundt 50 dollar i frakt, men som sagt over tar de kontakt med deg på mail og spør hvordan du vil ha det sendt og priser.

 

MVA betaler du for kjøpesummen og frakt.

Lenke til kommentar

Spør du om f/2.8 eller 2.5?

 

Jeg betalte $127.5 for BGN 105/2.5 AI + EX solblender. Jeg er ganske sikker på at porto var vesentlig lavere enn dhjerp oppgir - mer i området $20, slik at totalen var ca. $150. Det er omkring halv pris ifht. bruktmarkedet i Norge for dette objektivet.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg betalte ca 1000kr + moms og tollergebyr for mitt EX 105mm f/2.5 AI-s. Jeg brukte også vanlig post som tar mange uker, og tror jeg betalte ca $16 i frakt. Flyfrakt var absurd dyrt.

 

Jeg bruker gjerne KEH.com igjen hvis prisen er riktig. Servicen er det i alle fall ingenting å si på. Det eneste minuset er at man må "verifisere" at man er den man er, ved å sende kopier av bankkort og førerkort/annen ID med bilde første gangen man handler.

 

Francis

Endret av :Francis:
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har jeg mottatt min 105/2.5, så jeg tenkte å dele mine erfaringer med KEH.com.

 

Objektivet kostet $144 og frakten (med båt) kom på $13.62. Moms kom på 220 kr og fortollingsgebyr på 99 kr. Dermed endte jeg opp på 1259,-

 

Det tok to og en halv uke fra jeg bekreftet bestillingen til jeg fikk objektivet.

 

Min 105/2.5 var også BGN, men mitt eksemplar var tydelig godt brukt i motsetning til Anew sitt tilsvarende objektiv. Jeg vil si KEH's beskrivelse treffer på en prikk:

 

"Bargain" 70-79% of original condition. Shows more than average wear. May have dents, dings and a goodly amount of brassing and finish loss. Glass may have marks that should not affect picture quality.
Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar

Må si at Keh virker veldig seriøse, og har kun hatt gode erfaringer med dem. Ved et tilfelle spurte jeg om utfyllende informasjon om et Mamiya shiftobjektiv som jeg hadde veldig lyst på (UG), og ble faktisk frarådet å kjøpe det pga. skrammer på frontlinse og sopp på elementene.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Mulig de kan gjøre det for deg, men vær klar over at hvis pakken blir borte på veien, får du kun tilbake påskrevet verdi av forsikringen.

 

Det gjøres også stikkontroller av pakker, og hvis tollen synes påskrevet verdi avviker fra det de tror varen er verdt, vil de be om bekreftelse på at du faktisk har betalt den summen som står påskrevet pakken, og ikke mer. Kan du ikke bevise dette, risikerer du at gjenstanden blir sendt i retur til avsender og da står du ansvarlig for avsenders kostnader ettersom du ba de om å redusere verdien på pakken.

Lenke til kommentar

Mulig de kan gjøre det for deg, men vær klar over at hvis pakken blir borte på veien, får du kun tilbake påskrevet verdi av forsikringen.

 

Det gjøres også stikkontroller av pakker, og hvis tollen synes påskrevet verdi avviker fra det de tror varen er verdt, vil de be om bekreftelse på at du faktisk har betalt den summen som står påskrevet pakken, og ikke mer. Kan du ikke bevise dette, risikerer du at gjenstanden blir sendt i retur til avsender og da står du ansvarlig for avsenders kostnader ettersom du ba de om å redusere verdien på pakken.

Takker for svar,da ble jeg litt klokere her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...