Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

windows vista 0xc00000e9 error


Anbefalte innlegg

jeg satt på pcen min som jeg pleier og surfet litt rundt på nettet, pluteslig slutter opera å svare, men dette er jeg jo vant til i vista, venter for det bleier komme seg, men neida, nå hang alt seg. og eneste som gikk var en hard reboot, dette pleier ikke være noe problem men nå får jeg kun 0xc00000e9 error. har lest en del rundt på nettet, og ja jeg har fjernet alt av usb disker osv. har hatt denne erroren en gang før og da fikset jeg problemet med å boote vista recovery disk som jeg lastet ned fra nettet, men nå vil ikke den boote helt en gang. har prøvd en del andre metoder og. na har jeg tatt ut disken og koblet den til denne maskinen for å redde filene mine. men vil jo helst få opp pc igjen. noen råd? og noen som vet hvor all mailen i outlook lagres og hvordan jeg kan redde denne?

og vist noen lurer er dette en laptop (asus f7sr)

 

MVH

 

Lilfire

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det samme feilen hver gang? Om det er det er jeg rimelig sikker på at dette skyldes en driver---nærmere info kan du få om du får til å boote fra en cd og sjekke om systemet dumper ut det fysiske minnet til c:\windows\minidump\

 

Disse filene kan da feilsøkes for å finne ut den eksakte årsaken.

Lenke til kommentar

ja det er samme feilen hver gang.. det er 2 partisjoner på disken begge var ntfs. men nå når jeg hadde den tilkoblet denne pcen. var os disken ingenting :S så jeg kommer ikke inn på disken. :S har fått reddet ut alt av dokumenter da dette lå på den andre disken. er mailen jeg er redd for nå. siden jeg regner med at den ligger et sted i outlook mappen som ligger på os disken

 

hvordan boot cd tenker du på da? har testet med erd, men finner ikke disken. tester mandriva nå

Endret av lilfire
Lenke til kommentar

siden det "ikke" er noe filsystem på disken så finner hverken windows eller linux den :S så jeg må nok formatere den for å få et fil system igjen.

noen her som vet om et bra file recovery program? skulle hatt den mailen, (har satt opp backup system nå, men skulle hatt den gamle mailen.

Lenke til kommentar

bruker PowerQuest PartitionMagic 8.0 og systemet vises som other. og jeg har ingen mulligheter. disken svarerer ikke. og den vises som en partisjon ikke som 2, selv om exploerere finner begge, og jeg har tilgang til den ene.

 

Det gikke ikke formatere den heller...

 

asus sin recovery disk kommer heller ikke noe lengere enn vista recovery disk.

(booter og får om musepeker, men ikke noe mer)

Endret av lilfire
Lenke til kommentar

siden det er en sata disk så finner ikke xp innstalasjonen den. men koblet den til en usb kontroll, da fant xp innstalasjonen den. filsystemet var fremdeles ukjent, men jeg fikk slettet hele partisjonen, videre koblet jeg den til denne pcen og fikk lagd en partisjon på den. så jeg har tilgang til hele disken nå, men har jo ikke noen filer lenger. har søkt lit rundt etter recovery program. og prøvde getdataback. men det tar sinnsykt lang tid og jeg får mye error. virker som den eposten er tapt. setter disken inn i laptopen igjen å tester å innstallere vista eller linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...