Gå til innhold

AoC: Hva tror du om levelsystemet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har kikka litt på AoC siden og jeg synes det virker som levelsystemet blir altfor automatisk slik det er i de fleste MMORPG-spill. Hva synes dere? Hvor ble det av rollespilla der man kan justere alt på karakteren selv? Hvorfor skal de på død og liv gjøre Attributes så kjedelige?

Jeg hadde håpet å kunne putte ut poeng på Attributes selv som man gjør i D&D-spillene og andre seriøse rollespill men jeg håpte nok forgjeves. Jeg skal nok spille det alikevel, jeg har tross alt bestilt Pre-Order Collectors Edition og kampsystemet kan jo bli artig å prøve men hvorfor skal alltid levesystemet krympes og forenkles i disse spillene?

Er folk så late at de ikke vil ha muligheten som det gir å kunne skape en figur helt selv uten så mange restriksjoner eller er det utviklerne som er redde for at de skal gjøre det for vanskelig for ikke-rollespillere? Hvorfor ikke ha muligheten til å velge mellom manuell eller automatisk level-up?

Jeg vet det er noen ting man kan velge mellom i AoC når man utvikler karakteren. Det er vel noen skills man kan øke ved å velge upgrades etterhvert men selv dette virker å være ganske lite. Det eneste jeg kan se at AoC har forskjell fra andre MMOPRG-spill som WoW er kampsystemet og utseendet. Men under alt det så virker det like simpelt som all den andre MMO-møkka. Si gjærne i fra om jeg tar feil men vær ærlig.

Det var når jeg leste dette at det gikk opp for meg: Age Of Conan: Hyborian Adventures - Attributes

EDIT: Jeg skiftet emnetittel da den var litt opplagt og ikke helt hva jeg ønsket med tråden.

Endret av RogueAlien
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Syntes du alle disse virker lite!?

dette er alle skills man må putte poeng i mens man levler, når man levler får man x poeng, som man kan sette i disse. jo flere poeng du har i dem jo bedre blir du, om du feks har masse poeng i hiding kan du bruke stealth mer effektivt og på flere steder. lys, lyd etc har en god del å si for stealth, du kan feks ikke stå midt i en lys eng og tro man er usynlig.

Perception: Determines how well you observe the environment around you. May allow you to spot hidden enemies or even dangerous traps.

Bandaging: Allows you to quickly heal outside combat. A better skill may heal you faster.

Renew mana: This is similar to bandaging, but instead it affects your mana pool.

Concentration: Determines how prone you are to having your spell canceled if distracted.

Hiding: This skill allows you to hide and become invisible to others. A higher skill allows you to hide better and become more difficult to spot.

Climbing: Determines the difficulty of objects (such as ladders) and slopes that you can climb. You may climb by using climbing spots in certain areas.

Taunt: The higher your skill in taunting, the greater chance of making enemies aggressive towards you.

The maximum number of points you can invest in a skill increases as you gain new levels.

Endret av Christeven
Skrevet (endret)
med 3 talent tred for hver archtype, og 2 talent tred for hver classe så tror eg det skal bli ganske bra.

tror du blander litt, det er ett felles talent tree for hver archtype + to spesielle per klasse. Så alle feks soldiers har ett talent tree felles og to induviduelle.

Endret av Christeven
Skrevet (endret)

ja det er mulig som oopus sier, har også lest det. det er dog usikkert om det vil koste penger eller om det vil bli en cooldown på respeccs, sannsynligvis en av dem, men kan også bli begge.

Endret av Christeven
Skrevet
Kan man respecce dette noen gang?

Viss ikke kommer jeg bare til å aldri bruke poenga av frykt at jeg bruker dem dårlig :)

Ja, man kan respecce.

Kilde?

fra Friday Update - Answers from Kalanthes #2

Can I “respec” my character’s feats? Or once you pick your feats, is it permanent?

In the current beta build, it’s possible to reset your feats at the push of a button (largely because we’re interested in getting everything tested out). There may be a small fee or timer or some other penalty to encourage you not to change with every shift of the winds, but we’re still working out precisely what that would and should be.

Skrevet (endret)

Det som er spennende med featsene er at det ikke er "rene" healing eller tanking trær, som vi ser i feks wow. Siden så mye av healingen avhenger av god dps. Feks healsene til ToS blir sterkere jo mer dps han gjør, samme med BS, jo mer melee dps han gjør jo sterkere blir healsene. Alt dette står i beskrivelsen av klassene, spesielt class interview. Samme med tankene, ale skal kunne gjøre grei dps i pvp osv.

Endret av Christeven
Skrevet

Er det som gjør healers morsomme å spille.

Du står ikke å spammer heals hele tiden i raids som i WoW, men som Tempest og Set spammer du damage og samme med Bear shaman og dette gjør heals bedre. Er mer AOE heals, HoT's, instant heals og sånt i motsettning i andre spill hvor du må caste hver eneste heal på hver eneste spiller som regel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...