Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf II nykker v turtall


Anbefalte innlegg

Har en Golf II, 1,8L 98hk 90modell syncro.

Har merket det at spesielt i 2. giret ved mye turtall for å få opp farten, så nykker (nøkker/jukser osv.. kjennes ut som en bil med turbo, bare at turboen funker på en negativ måte...) kjenner nykkingen og det ugjevne draget i 3 giret også, spesielt hvis jeg passerer 4000 rpm, og helt opp til rødstreken. Meget irriterende

 

Lurer på hva dette kan komme av, noen slitedeler jeg burde bytte? evt noe jeg burde gjør for å finne ut hva det kommer av....?

 

tennpluggene og tennpluggledningene er 1 år gammelt. luftfilter, oljefilter og bensinfilter akkurat skiftet.

Endret av RiFkinD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har bestilt nytt fordelerlokk og rotor, så håper ting fikser seg når jeg får den på.

ja, bensinmotor.

 

hvis du har kjørt en bil med turbo, så opplever du ujevnt drag (i positiv retning, at turboen gir ett ekstra kick) i dette tilfelle kjennes det ut som en turbo som gir ujenvt drag i negativ retning.... kanskje dårli sammenligning.

Lenke til kommentar

jepp, er når jeg trår gassen langt inn.

 

har byttet fordelerlokk og rotor nå, så vi får se hvor det går... skal ut å prøvekjør nå snart.

 

tips på slitedeler jeg burde/kan bytte, som verken krever store summer penger, eller mye arbeid?

har byttet: fordelerlokk, rotor, luftfilter, bensinfilter og oljefilter. samt 1 år gamle tennplugger, og tennpluggledninger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har vært plaget av høy tomgang tidligere, men etter å ha stilt ned denne er ikke draget over 3000 rpm særlig stort (og over 3500 er det ikke noe drag å snakke om. Får den ikke opp til rødstreken en gang).

Tror bilen har den nye Kristin Halvorsen-sperra. Maks 4000 rpm på bensinmotorer og maks 3000 rpm på dieselmotorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...