jpsalvesen Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Var en tur i botanisk hage og viftet med utstyret mitt. Etterpå var det løs i lightroom. Jeg har gitt det firkantet utsnitt fordi det passer bra med selve motivet - klasen med blomstene var ikke så veldig bred. Jeg har også croppet til og justert en grad eller to for å tredele bildet. 50mm, f/4.5, ISO100, med polafilter skrudd sånn passe for å få med litt refleksjoner.
ragamuffin Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 (endret) Hmm..Bra dette. Dekorativt. Pent med kvadratisk visning og pent komponert. Bra bruk av polaroidfilter! Du bør nok klone bort de to duppedingsene nede til høyre.. Endret 29. april 2008 av ragamuffin
jpsalvesen Skrevet 29. april 2008 Forfatter Skrevet 29. april 2008 Tusen takk! Men de boblene må noen drepe på egen hånd. Jeg skal ikke late som om de er planlagt, men jeg synes de gir litt liv der nede i mørket uten at de tar så altfor mye oppmerksomhet.
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Fine farger, men litt vel sterk gulfarge på noen av blomstene. Ellers likte jeg balanseringen av farger.
jpsalvesen Skrevet 29. april 2008 Forfatter Skrevet 29. april 2008 Takk for det, Egil! Og jeg skal se etter om jeg klarer å hente ut litt mer detaljer i gulkanalen i kveld. Gulkanalen er nemlig svært nærme fullstendig metning. De blomstene er supergule i utgangspunktet, og det var idéelt lys for sterke farger (lett overskyet himmel).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå