Gå til innhold

Trenger forslag til knall Linux Laptop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg akter å gå til innkjøp av en laptop over sommeren nå.

Men har allerede begynt å tenke litt på det.

Jeg er på utkikk etter en knall laptop som har hardware som er

veldig linuxvennlig.

Så jeg trenger noen gode forslag til gode laptoper for buisness sammenheng som

har god støtte for Linux.

mvh

Vegard

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det meste er støttet, finn heller en pc selv så skal jeg si om den ikke er støttet.

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...519693;c:100559

Denne her da? Er selv på utkikk etter en linuxvennlig pc. Det at det meste funker kan nok stemme, men da funker det halveis. Kjøpte meg en MSI laptop som viste seg å være et helvette å få til i linux(lyd, hdmi, acpi, fingprint, og webcam fikk jeg aldri tilå funke) mens HD film avspilling gikk hakkete) Selv om alle delene skal ha gode open source drivere, var det ikke noe å ha.

Tenker også en del på lenovo/thinkpads, men som du ser, de koster biff og mere til...!

Skrevet

Hei.

Ja, har sett den, men de fleste som ligger der er jo det samme som f eks ligger på komplett eller mpx eller en hvilken som helst annen webshop, uten å fortelle hvordan modellene fungerer i linux. Antagelig så har de ikke testet noen av dem, annet enn de 2 lenovo t61 maskinene som leveres med linux men ikke er på lager:P

Skrevet

Takker for mange gode svar og muligheter.

Jeg har selv sett for meg at det blir en Lenovo Thinkpad eller noe. Men som dere er inne på koster den biff.. Så jeg må nok få meg jobb først.

Er ferdig med informatikk-studiene om 3 uker, skal bli deilig!! Da er det bare å gå ut å finne seg en jobb:)

mvh Vegard

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...