Gå til innhold

Problem med editoren i WP etter oppgradering til 2.5


Anbefalte innlegg

Etter at jeg oppgraderte min versjon av wordpress til 2.5 har visual moden i editoren min sluttet å funke. Når jeg starter editoren for å skrive et nytt innlegg så er det merket av for at jeg er i visual mode, men jeg er egentlig i html mode. Når jeg så prøver å trykke på html mode får jeg opp en feilmelding i firebug.

 

Feilmeldingen er som følger:

tinyMCE is not defined
go("content")editor.js (line 82)
onclick(click clientX=0, clientY=0)post-new.php (line 1)
[Break on this error] var ed = tinyMCE.get(id);

 

Jeg har lett litt rundt på internett og funnet en del løsninger på det, men ingen har funket til meg. I følge denne tråden på wordpress sitt eget forum kan det løses ved å enten definere språket til bare engelsk, eller så kan jeg prøve å slette filene som ligger i mappen "wp-content/uploads/js_cache".

 

Men som sagt så funker ingen av disse delene for meg.

 

Det er ganske slitsomt å ha dette problemet, vertfall når jeg skal redigere poster, siden jeg må redigere de i html. Samtidig mister jeg mange funksjoner som ligger i selve editoren også.

 

Det finnes også en løsning som jeg ikke har prøvd ut helt. Men den står forklart på italiensk og siden italiensken min ikke akkurat er på sitt beste + at babelfish ikke er verdens beste oversetter så slet jeg litt med den.

 

Dere finner den italienske versjonen her

 

Håper det er noen som har en løsning på problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Download the latest version of TinyMCE from the offical site:

http://prdownloads.sourceforge.net/tinymce..._1.zip?download

 

2. Unzip the following files into wp-includes/js/tinymce:

- tinymce\jscripts\tiny_mce\tiny_mce.js

- tinymce\jscripts\tiny_mce\tiny_mce_popup.js

- tinymce\jscripts\tiny_mce\tiny_mce_src.js

 

3. Delete the files in wp-content/uploads/js_cache. Clear all the caches on browser, manually reload this URL on your blog: /wp-includes/js/tinymce/tiny_mce_config.php to verify

 

Ellers er jo det å deaktivere alle tillegg og manuelt reloade tiny mce config. Hvis ikke dette er gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...