Gå til innhold

Tio 2008 - The aftermath


Anbefalte innlegg

Hva syns folk om årets tio? Jeg var meget fornøyd med eget løp, men litt skuffet over at en ikke fikk kjøpt noe annet å spise enn pølse og burger på TC.

 

Det var også gøyalt at Kristiandsand klarte å ta seieren. Vi snakket om det i bussen på vei bort, om muligheten Kristiandsand hadde hvis de klarte å henge seg på igjennom natten. Så ut som det fungerte bra, da det ble avgjort på de siste 250 meterne.

 

Ellers noe som bør tas opp tro? Ja, en ting. Mangel på pissoar! Fant ett, og det var inne i vekslingsområdet. Er så uendelig plagsomt å måtte stå i kø for å pisse ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skuffet over serveringsløsningen på årets tio. Det var en matsal, men den var langt unna TC og når jeg skulle spise var det ca en halvtime kø. :thumbdown:

 

Selve TC var jo ganske utradisjonell til å være tio, men jeg synes det fungerte bra. Fine muligheter til å heie og få med seg det spennende spurtoppgjøret. Morro at Kristiansand vant.

 

Mitt løp gikk bra fram til første tv-kontroll, men så ble det bom og jeg kom i en dårlig klynge. Laget mitt ble i tillegg disket av vår ankermann.

Lenke til kommentar

Synd med disk ja. Alltid like kjedelig når laget blir disket. Heldigvis blir aldri noen skuffet, for de er bare glade for at de ikke selv er grunnen for disken. Holdt selv på å diske laget mitt, da jeg kom fra 10. post. Den hadde kode 92 og på vei til 11. post dro jeg feil innom en stein med kode 192. Da hadde jeg glemt at jeg skulle til 69 og stemplet, siden 92 fortsatt lå i minnet.

 

Heldigvis var det noe som skurret, og jeg sjekket postdetaljen og koden igjen. Fant heldigvis ut at jeg skulle til høydepunkt 69, ikke stein 192. *pweh*

 

Da jeg sendte ut 5. etappe i gryningen håpet jeg lenge på at det holdt til å unngå fellestarten, men vi hadde tre ferske juniorer på laget som ikke var helt stødige. Selv tror jeg de slet med for lett terreng og at de løp fortere enn det de klarte å orientere. 90 minutter på 6 km er litt for lang tid ...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var veldig fornøyd med seieren til førstelaget. Var sikker på at vi kom til å tape da jeg så Daniel mot Emil rett ut fra sistepost, Daniel så veldig sliten ut i forhold til Emil. Litt kjipt at Jørgen (Rostrup) har lagt opp og ikke løp.

 

Personlig så slet jeg mest med forberedelsene, skulle på sjette etappe på tredjelaget, og estimerte å gå ut litt før sola sto opp. Endte opp med å gå ut ca 5:30. Merket at det jeg burde ha vært bedre forberedt, første Tiomila siden 2005, sist løp jeg ungdomsklassen. La meg for å sove tre ganger i løpet av døgnet, fikk sove en gang, husker det siden jeg hadde mareritt (om at jeg ikke rakk vekslinga). Men er vant med nattskift, så sliter ikke så mye på den tida av døgnet. Hadde også problemer med å finne ut hvordan en skal spise, småspiste hele tiden omtrent.

 

Tredjelaget rakk å komme i mål med niende etappe før fellesstart, hadde ikke nok løpere til en tiendeetappe, var en ungdomsløper som kanskje kunne (tror ikke han var seriøs), men vi dro heller hjem. Endte opp med en ungdomsløper på en kort etappe, så vi ville ha blitt disket uansett.

 

Andrelaget nådde også sitt mål med topp 50, nesten, 52.

 

Damelagene gjorde det også godt.

 

Ungdomslagene også, ei av løperne besvimte pga heten da, etter å ha kommet i mål.

 

Mangel på pissoarer er jo kjipt, men det var et på restauranten. Om du er typen som liker å gå noen hundre meter for å komme til køfri regulær do.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...