Stage Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Ikke varmeproblemer, skjer tilsynelatende helt tilfeldig, men problemet kan ofte trigges ved å gå inn i WoW.
ebbrey Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 har samme lockup og fryseproblemer selv. Har helt ny maskin. Med 3870x2 skjermkort. Cpuen er stabil i orthos, minnet uten feil i memtest. Pcen fungerer som end røm, helt til jeg fyrer no 3d-spill også er det full lockup innen 2 mins. Problemet har ingen ting med viftekontrolleren / temp å gjøre heller. Den durer og styrer ting automatisk.
jetkiidd Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Skrevet 18. mai 2008 Men er det noen av dere som veit om ett program der vi kan få sjekka ut hardisken da? Altså få pressa hardisken litt så den får kjørt seg. Kanskje vi kan finne ut av noe derifra.
ebbrey Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Men er det noen av dere som veit om ett program der vi kan få sjekka ut hardisken da? Altså få pressa hardisken litt så den får kjørt seg. Kanskje vi kan finne ut av noe derifra. Jeg bruker spinrite til å sjekke at harddisken er ok.
The7thSense Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Hei folkens, henger meg på denne tråden: Har nettopp fått montert sammen en pc med nye deler. Men så har det seg sånn at under spilling (f.eks COD4) så låser den seg etter ca. 5-10 minutter. Men av og til får jeg spilt litt lengere. Når den låser seg må jeg re-starte PC-en. Spesifikkasjonene ser dere i signaturen min. Vet det er vanskelig å svare på dette, men har de siste driverne til skjermkortet og BIOS til hovedkortet. Har også prøvd å re-sette BIOS, ta ut en og en del for å eliminere ting, men det låser seg i spillet uansett. Hovedkort, RAM og skjermkort er nye deler. Nettopp fått de. Håper noen har en mulig løsning/forslag til hva man kan gjøre. Dette er så utrolig irriterende. MVH The7thSense Oppdatering: Alt virker som det skal når jeg de-aktiverer SLi funksjonen, men når den er aktivert låser det seg i spill. Er dette da et problem med skjermkort eller hovedkort?
amiganostalgia Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Hvis problemet oppstår når man kun spiller ett dataspill over internett, men ikke fryser i 3d mark da er det mulig dette kan ha noe med buffringen som gjøres i nettverkskortet. Ettersom det blir en av de delene som skiller seg ifra 3dmark. På den andre siden kan det også være dårlig usb kontakt, mangel på jevn strøm, nok strøm, men ikke jevn nok, lol. Jeg installerte logitech's nye setpoint 4.60 i går som var kommet ut. Da frøs jo windows så snart jeg startet ett spill og prøvde å komme på en server. Men så er jo setpoint så bloated. Skulle bare prøve og se om det var noe nytt =)
jetkiidd Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 Har du etc testa noe av de alternativene som har blitt lagt ut på den tråden her? Kan kanskje hjelpe deg, men dessverre så har ikke PC-en min blitt noe bedre
jetkiidd Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 Hvis problemet oppstår når man kun spiller ett dataspill over internett, men ikke fryser i 3d mark da er det mulig dette kan ha noe med buffringen som gjøres i nettverkskortet. Ettersom det blir en av de delene som skiller seg ifra 3dmark. På den andre siden kan det også være dårlig usb kontakt, mangel på jevn strøm, nok strøm, men ikke jevn nok, lol. Jeg installerte logitech's nye setpoint 4.60 i går som var kommet ut. Da frøs jo windows så snart jeg startet ett spill og prøvde å komme på en server. Men så er jo setpoint så bloated. Skulle bare prøve og se om det var noe nytt =) Når jeg etc går inn i WoW, så får jeg skrevi 2 bokstaver av pw, så hengern seg. Og du sa noe om buffring av nettverks kort. Jeg prøvde også å dra ut nettverkskabelen ut av nettverkskortet og prøve å kjøre WoW igjen. Men så fikk jeg det samma problemet igjen. Du har ikke vært borti det samma selv? :s
ebbrey Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 (endret) Jeg har finni ut problemet mitt. Jeg kunne ikke spille cod mer en 1-5mins før det var full heng. Satte fsb til 333 istedenfor 400 også går alt som smurt. Jeg kjørte 400x9=3.6ghz på 1.3vcore. Alt er stabilt i orthos, og ingen feil i memtest. Men så fort jeg går over 1400 ca på rated fsb så er det kvelden på alle spill. Håper catalyst 8.4 er problemet og at det fikser seg i den nye versjonen som kommer denne uken. Ps, har E8400 og HD3870x2. P5E3 Premium hk. Vista64-bit Endret 19. mai 2008 av ebbrey
jetkiidd Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 Jeg har finni ut problemet mitt. Jeg kunne ikke spille cod mer en 1-5mins før det var full heng. Satte fsb til 333 istedenfor 400 også går alt som smurt. Jeg kjørte 400x9=3.6ghz på 1.3vcore. Alt er stabilt i orthos, og ingen feil i memtest. Men så fort jeg går over 1400 ca på rated fsb så er det kvelden på alle spill. Håper catalyst 8.4 er problemet og at det fikser seg i den nye versjonen som kommer denne uken. Ps, har E8400 og HD3870x2. P5E3 Premium hk. Vista64-bit Alle de rare forkortelsene og talla der sier meg nesten ingenting. Mulig å få litt hjelp her. Kanskje du brått kan hjelpe mange fler her
ebbrey Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har finni ut problemet mitt. Jeg kunne ikke spille cod mer en 1-5mins før det var full heng. Satte fsb til 333 istedenfor 400 også går alt som smurt. Jeg kjørte 400x9=3.6ghz på 1.3vcore. Alt er stabilt i orthos, og ingen feil i memtest. Men så fort jeg går over 1400 ca på rated fsb så er det kvelden på alle spill. Håper catalyst 8.4 er problemet og at det fikser seg i den nye versjonen som kommer denne uken. Ps, har E8400 og HD3870x2. P5E3 Premium hk. Vista64-bit Alle de rare forkortelsene og talla der sier meg nesten ingenting. Mulig å få litt hjelp her. Kanskje du brått kan hjelpe mange fler her Jau, altså, jeg handla en ny maskin. Er noen år siden jeg satte sammen den forrige, så det var tusenvis av ting å stille på i bios i forhold til sist.. Prosessoren min skal kunne klare å kjøre på 3.6ghz uten problemer. (3 ghz er det den kjører på "rett fra boksen". Rett fra boksen er FSB 333 x 9 = 3 ghz Standard volt på prosessoren min er 1.2v Så det jeg gjorde for å få 3.6ghz var å endre FSB til 400. Og når multiplieren stod urørt på 9 gav det meg 400x9=3.6 ghz. Men, prossesoren krever litt mer strøm hvis dette skal bli stabilt, så jeg endra CPU vcore (prossesor strøm i bios) til 1.3 og kjørte tester i windows for å se om alt var ok. Og det var det.. Men som tidligere nevt kunne jeg ikke spille noen spill. Virket som alle 3d applikasjoner bare døde på meg. Etter flere dager og lange timer trodde jeg det var skjermkortet som var problemet, så jeg testet med et annet skjermkort. Jeg har 3870x2, og skaffet ett x1800xt. La inn drivere nok en gang og begynte og spille. Da slutta pcen og henge seg, men atikmdag eller hva den heter begynte å "gi seg". (Windows has recovered from a blablabla graphics error). Dette har med catalyst drivere å gjøre. OG jeg ble enda mer frustrert. Når jeg satte tilbake det andre skjermkortet (det nye) gikk jeg en tur inn i bios og fant et par essesnsielle ting.. Pcie 2.0 support = disable på default hos meg. Denne dro jeg klart over på enable, da mitt skjermkort er 2.0. Men eneste forkjell ble at jeg kunne spille opp til 10-15 mins før det ble full lockup. Siden endringer i bios gav meg et annet resultat tenkte at jeg skulle begynne helt forfra igjen og tok "load setup defaults" i bios. Skrudde på 2.0 support, av med speedstep i cpu config (gjør at cpuen går ned til en annen hastighet under idle, unødvenig.) Og kjørte normale instillinger på resten. Har ikke hatt en eneste kræsj eller frys siden. Det er en jungel med forskjellige påstander om hva som gjør at spillene fryser. Alt fra software til bad hardware. Men jeg setter fingeren på catalyst driverene, og håper de neste gjør at jeg kan stille tilbake til 400 uten å måtte bruke reset knappen 20 ganger i timen.
jetkiidd Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 Alt det der fiksa du fra BIOS eller trenger du noe programmer? Får vel prøve meg fram hvis ikke PC-en ryker før det, do'h.
amiganostalgia Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Jeg tror neppe trådstarter har overklokket maskinen. Men mens vi prater om bios, så synes jeg alltid det er en god ide å konfigurere alt der manuelt og ikke la noe stå på auto. Det er spess for en del am2 kort spesielt vet jeg da som ikke klarer å konfe seg selv helt perfekt. Type barnesykdom på nye hovedkort før en evt. bios oppdatering, men noen ganger slipper slikt igjennom og feilene medvarer.
The7thSense Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Hei folkens, henger meg på denne tråden: Har nettopp fått montert sammen en pc med nye deler. Men så har det seg sånn at under spilling (f.eks COD4) så låser den seg etter ca. 5-10 minutter. Men av og til får jeg spilt litt lengere. Når den låser seg må jeg re-starte PC-en. Spesifikkasjonene ser dere i signaturen min. Vet det er vanskelig å svare på dette, men har de siste driverne til skjermkortet og BIOS til hovedkortet. Har også prøvd å re-sette BIOS, ta ut en og en del for å eliminere ting, men det låser seg i spillet uansett. Hovedkort, RAM og skjermkort er nye deler. Nettopp fått de. Håper noen har en mulig løsning/forslag til hva man kan gjøre. Dette er så utrolig irriterende. MVH The7thSense Oppdatering: Alt virker som det skal når jeg de-aktiverer SLi funksjonen, men når den er aktivert låser det seg i spill. Er dette da et problem med skjermkort eller hovedkort? Så tok jeg feil der også gitt: hadde ikke noe med aktivering av SLi å gjøre, fikk samme heng uansett. Spillet henger seg for min del uansett om det er online eller ikke.
The7thSense Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Når jeg kjører tester i 3DMark06, så henger ikke PC-en seg, hvorfor vites ikke. Problemet med at CPu'en ikke får nok stabil strøm mon tro om det gjelder min QX9650 CPU også? Ellers så står alle mine settings i BIOS på auto. Hvilke bør man konfigurere manuelt da?
amiganostalgia Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har konfigurert alle timings manuelt, også inkl cpu multi x fsb seff, samt satt HT til 5x, og alt manuelt der og. Skal se om jeg får kopiert ett eksempel..
The7thSense Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har konfigurert alle timings manuelt, også inkl cpu multi x fsb seff, samt satt HT til 5x, og alt manuelt der og. Skal se om jeg får kopiert ett eksempel.. Høres flott ut. Ellers så har jeg fått bestilt time hos doktoren til PC-en min i morge. Håper de har noe å komme med. Slike ting med at PC-en fryser kan ha uttalige årsaker
ebbrey Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Det var tydeligvis ett "mem hole" i hovedkortet mitt. Derfor fungerte 9x333fsb og ikke 9x400fsb. Nå kjører jeg 410x9=3.7ghz og alt går som en drøm. Pass på at dere ikke sitter i et "høl" dere også!
Exxonsen Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 (endret) Hei! Slike probs er jævla frustrerende Jeg har hatt (sporadisk nå) tilsvarende, og de forsvant etter å ha installert følgende 1) Vista SP1 2) siste driverne fra nVidia Grafikkort GForce 8800 Ultra, og Vista; disse ser ikke ut til å gå særlig bra sammen. Ved neste "korsvei" vil jeg ikke, gjentar IKKE, kjøpe noe nVidia basert. Har lest noen artikler om at ny-installering av Windows (XP eller Vista) fjerner problemet....... Jeg gjorde det, men problemet dukket opp igjen. Edit: skriveleif, samt tillegg. Og lykke til! Hilsen JEA Endret 20. mai 2008 av pervokris
amiganostalgia Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Husk å kjør vsp1cln.exe etter installasjon av service pack 1 for å gjøre den permanent, og samtidig rense litt opp i systemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå