Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ungdomsbil, noen tips ?


mjo101

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke glem at en bil det er litt "futt"i ofte koster flesk å forsikre, og ikke minst en liten formue å ha i drift med tanke på drivstoff. Men det har du kanskje tenkt på? Vet ikke hvordan bil prisene er i USA, men bare frakten vil bli en betydelig sum. Bilene der er vel også ofte ganske nedkjørte, men når du ønsker amerikansk så har du kanskje lyst å mekke litt også ,så da kan det nok bli et veldig spennede prosjekt.

Lenke til kommentar
Ikke glem at en bil det er litt "futt"i ofte koster flesk å forsikre, og ikke minst en liten formue å ha i drift med tanke på drivstoff. Men det har du kanskje tenkt på? Vet ikke hvordan bil prisene er i USA, men bare frakten vil bli en betydelig sum. Bilene der er vel også ofte ganske nedkjørte, men når du ønsker amerikansk så har du kanskje lyst å mekke litt også ,så da kan det nok bli et veldig spennede prosjekt.

 

Frakt har jeg ordnet med andre som skal ha bil over og, da deler vi utgiftene på container.

Jeg tenker egentlig ikke på en amerikansk muskel bil, men noe lunne Toyota Mr2 den klassen.

men kunne gjerne tenkt meg noe veteran bil. da blir det veldig billig og forsikre..

Lenke til kommentar
En MR2 Turbo som du snakket om i den andre tråden kommer neppe på under hundre. Husk at du må bytte lykter(bare glass?) og ting for å få den godkjent i Norge, fordi ting er litt annerledes her enn i statene.

 

Har en del mer og bruke, men fant ut at jeg helst ikke vil bruke mer på bil

Lenke til kommentar

Å kjøpe en slik MR2 eller annet japansk fra usa er egentlig bare bortkastet, bilen blir billigere ved innkjøp, men det blir spist opp og mer til av registrering og avgifter.

 

Fordeler med veteran,

1. Eneste utgift i tillegg til prisen er MVA.

2. Billig forsikring

 

Ulemper

1. Må belage deg på å skru

2. Driftsikkerheten er ikke spesielt høy

3. Kjipt om du kolliderer (lav sikkerhet)

Lenke til kommentar
Å kjøpe en slik MR2 eller annet japansk fra usa er egentlig bare bortkastet, bilen blir billigere ved innkjøp, men det blir spist opp og mer til av registrering og avgifter.

 

Fordeler med veteran,

1. Eneste utgift i tillegg til prisen er MVA.

2. Billig forsikring

 

Ulemper

1. Må belage deg på å skru

2. Driftsikkerheten er ikke spesielt høy

3. Kjipt om du kolliderer (lav sikkerhet)

 

Takker for svar.

har sett litt på bmw 2002 av alle biler. ikke akkurat den sprekeste, men syntes de er ganske feit. finner mye bra borte i usa billig og uten rust..

noen som har noe kjennskap til noe sånt ?

Lenke til kommentar

Toyota Supra MK3 Turbo kommer vell under 100000kr vil jeg tro, det finns masse trimdeler til de om du er gira på sånt. Det er jo Toyota så disse holder seg jo i god stand .Ellers hadde jeg sett på Honda Civic Vti , Honda CRX Vtec eller Honda Crx del sol disse er relativ også enkle å trimme finns et hav av trim til de, de er økonomiske vertfall under 5500 omdreininger når du passerer 5500 omdreininger får du et "KICK" forandring i lyden. Men det er turtallsperre 1 gir , men de andre girene kan du bare dra den opp i 7-8000 omdreinger før du MÅ gire. Ikke bare finns det masse trimdeler det finns et hav av styling deler til de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...