Gå til innhold

Ny film/spill pc til ca. 9000 amd/intel?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Nå har hovedkorte på gamle PC-en tatt kveldn så da er det på tide med en ny pc.

 

Jeg har noenlunde peiling, men vil ha litt tips fra noen som kan mere enn meg. Har satt sammen 2kjøpe lister. Hvor den ene består av deler fra amd og den andre intel/gforce.

 

Jeg har 2stk 20tommere som kjører 1600x1200 oppløsning. tastatur og mus har jeg. Trenger bare innmat og kabinett. Bruker for det meste pcen til spill og film visning.

 

shopping liste 1.

shopping liste 2.

shoppling liste 3.

Anngående hovedkort har jeg lite peiling men har fått tips om at MSI er et stabilt og godt valg.

 

Skjermkort: Etter å ha lest litt på anbefalinger og grafer. Så ser det ut som det er geforce 9800gtx og radeon 3870x2 som er å satse på for tiden. Da 9800gtx2 blir en smule for dyrt. Hadde det fordoblet ytelsen så hadde jeg nok valgt det men jeg kjøper ikke bare får å kjøpe det beste.

 

CPU: amd phenom 9850 black edition eller Intel Core 2 Quad Q9450 . Jeg av en eller annen grun har mere troa på intel cpu fortiden enn amd. Virker som tester sier at intel er på hugget fortiden. skal sies at amd'en er 500kr billigere. Men vil gjerne høre hva dere mener der.

 

Minne: lite peiling. kom med forslag takk.

 

 

Lydkort. vet ikke om det er verd 500kr for det eller om det som er på hovedkorte holder i massevis. viser litt film på et helt greit 5.1 anlegg og hører på musikk. formeninger?

 

harddisk og cd spiller. samsung har jeg fra før og er veldig fornøyd med den. stille og stabil. dvd spillere har jeg nok av. kom med innspill.

 

kabinettet virker veldig interesangt. Kommer til å legge litt penger på å få PC-en til gå stille. Denne har lyd dempende matter osv. så har lyst til å prøve det. Noen som har hørt rykter? vet noe?

 

Strømforsyning: Kompiss kjøpte den og jeg fikk veldig godt intrykk av den.

 

 

-Takk

 

-edit Har lagt til enda en shopping liste hvor jeg har bytta ut 3870x2 1028MB med 2stk 3870 512MB.

Hvor stor forskjell dette vil gi vet jeg ikke. Om det likså greit bare er å kjøpe 3870x2 så man har mulighet for å kjøpe til enda et senere.

 

Håper på noen kloke svar. takk

Endret av Muggern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Kommer vel egentlig veldig mye an på hvem du spør om hva som ser best ut egentlig :)

 

Jeg ville valgt oppsette me AMD / MSI og HIS ATI, har selv kjørt den kombinasjon i flere år og aldri, jeg mener aldri hatt problemer med denne kombinasjon. Prøvde nettopp nVidia... problemer med engang, ikke sikker på om det er hardware som ikke passer overens eller om de fremdeles sliter med driverene sine.

 

Angående minne kjører jeg Corsair som også ser ut til å fungere fint, OCZ er prima minne da :) Blir det neste jeg skal kjøpe å teste ut.

 

Ville også valgt HIS Radeon HD 3870 X2 1024 MB og eventuelt kjøpe et til om du ser behov for det. Med dagens utvikling på spill fronten iværtfall tror jeg det vil være en god investering.

 

Lykke til med avgjørelsen :)

Lenke til kommentar

Hei

 

Tilhenger finnes hos både AMD og Intel. Det skal sies at Intel leder noe på ytelse, men AMD tar den ganske greit på å være rimeligere.Den nyeste steppingen fra AMD fungere godt. Så valg av prosessor koker ned på personlig preferanser. Hvilken produsent er det du har fra før?

 

2 stk 3870 vil gi bedre ytelse en 3870x2, men det er en minimal økning.

 

Samtidig er det alltid lurt å gjøre plass for oppgraderings muligheter. Ett ekstra grafikk kort når de nye modellene kommer i sommer hadde kanskje vært kos? :)

 

Jeg vil si at det lureste vil være AMD/ATI med 3870x2 slik at du har muligheten til å stappe inn et ekstra kort ved en senere anledning.Pass dog på at CPU er av seneste Stepping (B3) og at strømforsyningen klarer å dra et ekstra kort, når du finner det for godt å oppgradere.

 

L*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...