Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny MP3-spiller


Anbefalte innlegg

Mistet min kjære Creative 4gb under bussen :cry:

 

Så nå må jeg ha ny mp3-spiller, og jeg vil oppgradere litt. Men jeg har ikke fulgt med på det nye markedet så jeg lurer på om noen har noen anbefalinger. Det aller viktigste er brukervennlighet, jeg hater å bla i evigheter for å finne en låt jeg bare må høre. Det syntes jeg Creative var veldig dårlig på før i alle fall. Jeg har lurt på ipod touch, men er usikker med tanke på itunes, hørt mye dritt om programmet, men ikke konkret hva som er dritt. Jeg kommer til å hive mine egne CD'er innpå og vanlige mp3 filer fra PC-en. Hørt at det er vanskelig å hive egne CD'er inn på ipod, er det korrekt? Utseendemessig bør den være stilig og jeg tåler litt størrelse på spilleren, men jo mindre jo bedre selvsagt. Prisen er ikke så viktig (helst ikke over 2500 men kan gå over hvis produktet er verd det). Jeg må bare huske å kjøpe forsikring så vimsete som jeg er :blush: Minimun str er 8 GB, og kunne kanskje tenkt meg mer, greit å kunne lagre all musikk og bruke den for å spille av via musikkanlegg (går dette an via en forsterker eller hvordan gjør jeg det?). Men ja, str er ikke det viktigste. Video og andre duppeditter er egentlig ikke nødvendig, men ønsker forholdsvis god lydkvalitet (bruker Koss portapro headphones though). Må kunne kjøpe vanlig lader utenom, og pluss for god batteritid (men har vanligvis ikke lange reiser så får ladet den iblant).

 

Oppsummering:

1. Brukervennlig, lettvint og oversiktlig

2. Flott og stilig design samt bra/klar skjerm

3. Rundt 2500 kr maks

4. Helt grei lydkvalitet

5. God batterilevetid

6. 8GB +++

 

 

Modeller jeg har sett meg ut: Ipod Touch, Ipod classic (80gb?), Creative zen (hvis brukervennligheten er bedre), eller er det noen mer ukjente som er bedre?

 

Noen som har et hett tips?

 

På forhånd tusen takk :)

Endret av Celephais
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

hmm... ipod sitt brukergrensesnitt er greit men itunes er enten hit eller miss. De fleste som har moderat PC kunnskaper foretrekker å bare dra filer over.

 

Du vil kunne finne sanger fort, da bør du ha ID3 browsing så du kan sortere etter album/artist etc.

Det første som slår meg er en Sony. De har super batteritid, og de har i tillegg ID3 browsing I TILLEGG TIL å kunen bla mappevis. Sonyen har også flere muligheter her enn de fleste andre spillere, fordi de sorterer på bokstav i tillegg. Eks om du har 2000 sanger så kan det ta sin tid å bla gjennom alle filene om du ikek husker artist/tittel, da kan du bruke alfabetindeksering og hoppe rett til bokstaven. Sony har også forwskjellige avspillingsmuligheter som time machine shuffle etc.

 

Du kan kjøpe en lader utenom, sonystyle-europe har de inne. Du kan også gå for et enklere alternativ med en USB veggkontakt, da lader du fra veggkontakt med vanlige kabelen. Har hørt rykter om at sony sperret denne funksjonen i de nye spillerne men den funker på de gamle, uansettt har du mulighet for lader. Batteritiden er super og lydkvaliteten det samme, selv om du ikke har bruk for god lydkvalitet med det du bruker av hodetelefoner.

 

Finnes et kobbel av spillere:

s610 - opp til 8GB, liten, har radio

a810 - samme som s610 funksjonsmessig, men uten radio. mer solid, større fysisk skjerm (samme oppløsning)

A720 - ny spiller, samme interface etc som de gamle og samme funksjoner men annen design og opp til 16GB

A820 - nøyaktig samme som A720 men med blåtann

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Takk for tips!

 

Så det som er dritt med itunes er at det er forholdsvis vanskelig og tungvint? Trenger ikke å være "dra og slipp-funksjon" for å overføre musikk, men det bør ikke ta evigheter for å lære programmet, liker når ting er litt intuitivt, misliker å måtte lese i bruksanvisningen... Ellers likte jeg ipod touch veldig godt utesendemessig og den har fått gode resultater i tester, men hvis det menes å være best å holde seg unna itunes så gjør jeg det.

 

Sony høres bra ut, men virker rimelig ukjent, ikke at det betyr noe men hadde vært bra å lese noen tester og se noen videoreviews. Skal prøve å undersøke nærmere angående de modellene du nevnte men har ikke funnet noe til nå. Jeg så en film av samsung p2, den var virkelig dashing for å si det på den måten :love: . Er dette en mp3-spiller som kan anbefales?

Lenke til kommentar
Creative Zen 16 gb til rundt 1800 kr er vel et godt alternativ vil jeg si.

Fått bra på tester

 

Og den er god på å leite etter en sang gjennom alle mappene og krimskramset? Hadde dårlig erfaring med min creative zen fra før av http://ak.buy.com/db_assets/prod_lrg_image...3/203020883.jpg

Men de har vel oppgradert siden den gang får jeg håpe. Men den var ikke så oversiktlig og smooth.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Takk for tips!

 

Så det som er dritt med itunes er at det er forholdsvis vanskelig og tungvint? Trenger ikke å være "dra og slipp-funksjon" for å overføre musikk, men det bør ikke ta evigheter for å lære programmet, liker når ting er litt intuitivt, misliker å måtte lese i bruksanvisningen... Ellers likte jeg ipod touch veldig godt utesendemessig og den har fått gode resultater i tester, men hvis det menes å være best å holde seg unna itunes så gjør jeg det.

 

Sony høres bra ut, men virker rimelig ukjent, ikke at det betyr noe men hadde vært bra å lese noen tester og se noen videoreviews. Skal prøve å undersøke nærmere angående de modellene du nevnte men har ikke funnet noe til nå. Jeg så en film av samsung p2, den var virkelig dashing for å si det på den måten :love: . Er dette en mp3-spiller som kan anbefales?

 

Er bare to selskaper som er tjukke nok i huet til fortsatt å bruke programvare på musikk, og det er microsoft og apple. Alle andre har byttet over til dra og slipp løsninger.

 

Sony:

 

http://www.anythingbutipod.com/archives/20...s610-review.php

http://www.anythingbutipod.com/archives/20...a810-review.php

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oppsummering:

1. Brukervennlig, lettvint og oversiktlig

2. Flott og stilig design samt bra/klar skjerm

3. Rundt 2500 kr maks

4. Helt grei lydkvalitet

5. God batterilevetid

6. 8GB +++

 

 

------------- iPod Touch-------- er den beste synes eg.. ANBEFALER :)

bruker selv

 

den er brukevennlig, flott og stilig

8GB 2200 kr

god lyd kvalitet

 

Portabel multiemediespiller med støtte for musikkformatene AAC (16 til 320 kbps), beskyttet AAC (fra iTunes Store), MP3 (16 til 320 kbps), MP3 VBR, Audible (format 2, 3 og 4), Apple Lossless, AIFF og WAV

Videospiller for formatene H.264 og Quicktime MPEG4 (filtyper m4v, .mp4 og .mov)

Bildefremviser for JPEG-, BMP-, GIF-, TIFF-, PSD- (kun Mac) og PNG-format

8 eller 16 GB flashminne (ikke oppgraderbart)

3,5" multi-trykkfølsom skjerm med oppløsning på 480 x 320 punkter

Trådløs nettverkstilkobling (WLAN) for Internettilgang

Nettleser (Safari)

YouTube-integrasjon

iTunes-integrasjon

Klokke, alarm, stoppeklokke, nedtelling, kalkulator, kalender, kontaktliste

Størrelse: 11,0 x 6,18 x 0,8 cm

Vekt: 125 gram

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...