Gå til innhold

MIST Economy i Cosmos s?


Anbefalte innlegg

Som emnetitelen sier passer Mist Economy dual rad i et Cosmos s?

 

Tenkte da på og sette den doble 120 mm radiatoren i toppen av kabinette, er det plass?

 

Kan jeg sette på en vannblok på det sette om kan passe på XFX GeForce 8800 GTX 768 MB ?

 

Er helt ny innen vann kjøling og skal kjøpe ny pc og lurere på om det kan fungere.

 

Håper på hygelige og hjelp somme svar

 

Mvh

k-h-s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

file1203579264134-564x376.jpg

Slik jeg tolker dette bilde så har du plass til dobbel radiator i toppen.

 

Men gå heller for dette som jeg legger opp på http://www.sidewindercomputer.com

Utennavn.jpg

272 USD = 1386.36 NOK (USD:5.0969)

 

Som du ser så havner dette på rundt det samme som kun det dobbel settet fra microplex.no

Men her har du en mye bedre radiator, slanger, tank og pumpe. Du Har også en meget god gpu kjøler med ekstra RAM brikker. Men CPU blokken er den sammen. Hvis du vil legge i litt ekstra(15dollar) får du blandt den beste blokken på markedet i dag. D-tek fuzion det vil du tjene rundt en 5-7-8 grader på.

Så kan du sende en mail til Gary(han som driver sidwinder) også får du han til å halvere prisen på pakken hvis du har et stramt budsjett. Dette er selvfølgelig ikke noe som jeg vil anbefale i tilfelle det skulle skje noe med pakken under forsendelse. Men det er en mulighet.

Selv har jeg og en kompis en pakke på 800dollar som vi får morgen. Gleder meg som en unge. Har hat en god dialog med Gary og fått en kjempe service. Vil virkelig anbefale å kjøpe fra han enn fra microplex som begyner å bli ganske utdatert og dyre. Forhold til våre naboer over havet.

 

Edit:

Linker til hvert enkelt produkt:

CPU blokk

GPU blokk

Pumpe

Tank

Radiator

Slange (antall fot ser du på bildet)

Slange klemmer (antall ser du på bildet)

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Jeg har selv kabinettet og det er ikke alle radiatorer som passer oppi toppen der.

 

Liste over 3x120mm radiatorer som passer:

Compatible:

HWLabs BlackIce GT Stealth III

HWLabs BlackIce GT Xtreme III

HWLabs BlackIce Pro III

HWLabs BlackIce GT

Watercool HTSF 360

XSPC RS360

XSPC R120-T

Aquacomputer Airplex Evo

Aquacomputer Airplex Pro

Alphacool NexXxoS Pro III

Magicool Aluminium 360

Magicool Xtreme 360 Radiator

Magicool Slim 360 Radiator

 

Not Compatible:

Thermochill PA120.3

Swiftech MCR320 QP 360

 

Radiatorer med 15mm mellom viftehullene passer (se for eksempel dimensjonene på en Black Ice Extreme 360 - den har i hvert fall jeg)

Lenke til kommentar
Jeg har selv kabinettet og det er ikke alle radiatorer som passer oppi toppen der.

 

Liste over 3x120mm radiatorer som passer:

Compatible:

HWLabs BlackIce GT Stealth III

HWLabs BlackIce GT Xtreme III

HWLabs BlackIce Pro III

HWLabs BlackIce GT

Watercool HTSF 360

XSPC RS360

XSPC R120-T

Aquacomputer Airplex Evo

Aquacomputer Airplex Pro

Alphacool NexXxoS Pro III

Magicool Aluminium 360

Magicool Xtreme 360 Radiator

Magicool Slim 360 Radiator

 

Not Compatible:

Thermochill PA120.3

Swiftech MCR320 QP 360

 

Radiatorer med 15mm mellom viftehullene passer (se for eksempel dimensjonene på en Black Ice Extreme 360 - den har i hvert fall jeg)

 

 

En dobbel radiator brude holde lenge for det oppsettet som han beskriver (dog vet jeg ikke CPU)

Men det meste av CPU og en 8800GTX burde Swiftech mcr220-QP klare med litt gode vifter og god luftstrøm generelt i kabinettet.

Dog skal han begynne med SLI og chipset så vil nok en trippel radiator være det beste.

Lenke til kommentar
En dobbel radiator brude holde lenge for det oppsettet som han beskriver (dog vet jeg ikke CPU)

Men det meste av CPU og en 8800GTX burde Swiftech mcr220-QP klare med litt gode vifter og god luftstrøm generelt i kabinettet.

Dog skal han begynne med SLI og chipset så vil nok en trippel radiator være det beste.

 

Ja, det er nok korrekt det. Men det jeg prøver å få frem er at en Swiftech MCR220-QP ikke kommer til å passe i toppen av kabinettet uten å modde litt.

 

Som sagt, radiatorer som har 15mm mellom viftehullene passer. Swiftech har 19mm, Thermochill bruker 24.5mm imens Black Ice bruker 15mm.

 

Så jeg råder trådstarter til å sjekke dimensjonene på radiatoren først i hvert fall :)

Lenke til kommentar

mitt oppste i handlevongn.

 

Hvordan passer det med vankjøing i vanelig cosmos?

 

Siden jeg er helt fersk innen vann kjøing så tror ikke jeg at jeg trenger noe sånn super higend. Og har ikke så veldig lyst til og importere noe sånn i fra utland.

 

Hva er temp forskjellen på dit oppset og dette (fra microplex)

 

 

Artikkelnr / Artikkelnavn Pris Antall

-MISTWCKIT04

MIST Tsunami vannkjølingssett, Dual rad. 2 495,00

 

 

MCW60

Swiftech GPU-vannblokk 479,00

 

 

 

 

Totalt: 2 974,00

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Nippler og alt passer på det settet ditt Modzona ? Vurderer og kjøpe de delene du linket til der, isteden for Mist Economy som jeg i utgangspunktet tenkte på.

 

Hva mente du med å snakke med Garry, og halvere prisen på et eller annet?

Mulighet for å sende som Gift derfra?

Lenke til kommentar

Beklager k-h-s, men jeg likte oppsette til MoDzoNa, og benytter sjansjen til å spøre om noe i forhold til hans oppsett her.

Hadde tenkt å bestille en Swiftech Apogee, men de har ingen inne nå. Kan noen si meg hvordan Dtek FuZion Extreme Performance CPU Block er i forhold til Swiftech Apogee GT?

Har en Q6600 som normalt har 50 grader på normal hastighet, og vil ikke ha mer bråk fra viftene!

Endret av DnumaG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...