Gå til innhold

AoC ultimate Pc


Anbefalte innlegg

Da kommer 1 million dollar spørsmålet som alltid.

 

Jeg ønsker å gi dere" pro hax in-game geeks" ;) en utfordring for å hjelpe en som ikke kan det med å sette i sammen deler eller forstår hva som er "good shit".

 

Budsjett:

Jeg ønsker å holde det som min far ville sagt det, billig som mulig, men ikke for enhver pris. Jeg kunne selvfølgelig gått for en pc til 30 000kr, men det er ikke det jeg trenger om du forstår. Så om det er mulig å finne en pc som dekker målet, men allikevel ikke koster sjorta!

 

Mål med PC-en:

Kunne spille Age of Conan på høyest mulig grafikk. Dette spillet kommer til å bli for bra til å kunne kjøre på noe annet en høøøy hastighet og grafikk.

 

Søk på lignede spørsmål:

Dette har jeg prøvd uten hel, og jeg håper om det er noen som kan hjelpe nettopp meg.

 

 

På forhånd takker jeg for din innsats med å hjelpe meg.

 

Med særdeles vennlig hilsen

 

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PC Styling hadde mye bra ja.

 

Ett annet alternativ er: http://www.komplett.no/k/cc.aspx?bn=10306

Den nederste gaming PC-en var helt grei, dog den hadde mye unødvendig graps med seg og.

Se om du kan få noen på Hjelp til kjøp og salg av PC delen av forumet til å hjelpe deg. Få dem til å velge ut hva som er best av utvalget til komplett.no og pcstyling.no

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Det er fint at du er "psyched" for AoC, men å bruke 30.000 på en ny maskin er helt unødvendig med de prisene di har på hardware i dag.

 

Først av alt så er det fint om dufrteller oss hva du trenger i oppsettet. En del ting bruker du gjerne videre fra forrige maskin, så trenger du:

 

- ny skjerm?

- nytt kabinett?

- ny PSU? (om du har 400watt eller mindre er det mulig du kan trenge ny, om du skal ha SLI som jeg ville annbefalt på det budskjettet du nevner)

- Ny mus/tastatur?

- Nytt operativsystem lisens? (evt. hvilket operativystem, 64-bit gir neppe noen betydelig ytelsesfordel for AoC, men Vista er nødvendig om du MÅ ha DX10, noe som forøvrig i min mening neppe vil gi betydelig bedring i grafikken fra det jeg har sett, AoC betaen har ikke en gang enabled DX10 enda.)

 

Disse tingene, spesiellt evt. skjerm vil påvirke mya hva prisen blir.

 

Du kommer veldig langt på 8-10.000kr om det bare gjelder innmaten på PCen. Jeg kal gjenre komme med forlag senere når du har svart på hva deler du trenger.

 

Det er også en fordel om du kan si ifra om du er komfortabel med å sette sammen maskinen fra deler eller vil ha den ferdig montert (for da må vi nødvendigvis handle inn alle delene samlet fra et firma som også tilbyr montering).

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Det er fint at du er "psyched" for AoC, men å bruke 30.000 på en ny maskin er helt unødvendig med de prisene di har på hardware i dag.

 

 

-Stigma

Da har du nok misforstått meg litt. Det jeg mener er at jeg ønsker en pc som kan kjøre alt på toppgrafikk, MEN å ikke bruke 30 000. Det jeg ønsker er noe mellom 8 12000 som du nevner.

 

Jeg trenger alt nytt av det som gjelder pc, har skjerm og tastatur og slik.

 

Og lisens trenger jeg også...

 

Å sette sammen pcen skal gå greit, så lenge delene passer overens!

 

Takker så mye for hjelpen!

Lenke til kommentar

Hva slags oppløsning kjører du i?

 

Selv kjører jeg på denne

 

Det drar AoC i 1920x1080 med full eyecandy uten problemer. Ved release så trenger du nok ikke like mye kraft som for å kjøre betaen pga debugg osv.

 

Men, kutter du ut skjermen, OSet, og bruker bare 1 skjermkort så blir vel prisen levelig for deg tror jeg :)

Lenke til kommentar

ja, det er forresten langt billigere 8800GTX modeller på markedet. Feks XFX

Da jeg kjøpte i fjor høst så var det den billigste :)

 

Men, hvilke oppløsninger skal det kjøres i? Holder du deg lavt så spiller det ikke så mye rolle hvor mye minne skjermkortet har.

Endret av noob11
Lenke til kommentar
Det er fint at du er "psyched" for AoC, men å bruke 30.000 på en ny maskin er helt unødvendig med de prisene di har på hardware i dag.

 

 

-Stigma

Da har du nok misforstått meg litt. Det jeg mener er at jeg ønsker en pc som kan kjøre alt på toppgrafikk, MEN å ikke bruke 30 000. Det jeg ønsker er noe mellom 8 12000 som du nevner.

 

Jeg trenger alt nytt av det som gjelder pc, har skjerm og tastatur og slik.

 

Og lisens trenger jeg også...

 

Å sette sammen pcen skal gå greit, så lenge delene passer overens!

 

Takker så mye for hjelpen!

 

Ok, jeg ser misforståelsen når jeg leser din post på nytt.

 

Skal du overklokke noe i det hele tatt? (det vil påvirke valget av CPU, hovedkort og RAM noe).

 

Om du gir meg svar på dette så skal jeg komem med et forslag. Når du har alt det "utenom" utstyret fra før, så koster ikke en supersterk ny maskin særlig mye i grunn :)

 

Jeg skal følge med her anngående ditt svar så jeg kan svare raskt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Vel ok, et rask forslag her da:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=33814

 

Jeg har ikke valgt i alt for mye detalj, men der har du en maskin som yter særdeles bra for pengene, og som ikke vil se seg slått av noen utenom de mest ekstreme folka som også overklokker tungt.

 

- RAM: Mulig det finnes en bedre deal. Dette var bare et røfft forslag. Kanskje noen andre har bedre idè, men det er ihvertfalll ikke gale og bør holde lenge til ditt bruk.

- Harddisk: Spørs jo hvor mye harddiskplass du vil ha naturligvis... du vil kanskje legge til eller trekke fra på den.

 

Jeg annbefaler dog at du setter deg inn i det heeelt grunnleggende innen CPU overklokking, for å overklokke den CPUen der opp til 3,6Ghz er nesten ren rutine i vanskelighetsgrad, og med dette hovedkortet jeg foreslo så er det nesten automatisk. Jeg bygget nylig en lignende maskin for en kompis, og den gikk opp til 3,8Ghz (med stock kjøler til og med) uten at jeg en gang trengte å legge noe arbeid i det - jeg bare satt FSB opp og alt annet på auto heh.. =) Derfor, ta 5 minutter på å researche litte grann for det er nesten for dumt å ikke overklokke den til ihvertfall 3,6ghz, det er gratis ytelse essensiellt.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Trenger du ikke alt som følger med i de to forslagene dine har jeg satt opp ett forslag her med ett enkelt og stilrent kabinett m/innhold: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=72686.

Valget av deler er satt opp så du kan bestille alt fra en butikk der alt er på lager. (9259,- fra amentio.no)

 

Trenger du skjerm, høytalersett, mus/tastatur, windowscd og alt ville jeg nok gått for den pakken på Finn.no, det er en finfin pc det og, med masse ekstra utstyr.

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...