Gå til innhold

Ny Gaming-PC til ~15k. Ser det greit ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal kjøpe meg ny stasjonær PC, sGigabyte GA-P35C-Dom først og fremst skal brukes til å spille MMOs (WoW + AoC) og lite krevende FPS som Counter Strike. Trenger hjelp til å sjekke at alt passer sammen + eventuelle forslag til forbedringer.

Er den innebygde lyden bra nok til spill/musikk, eller er det verdt å kjøpe et dedikert lydkort?

Kabinett - Antec Nine Hundred

Strømforsyning - Corsair strømforsyning 750W

Hovedkort - MSI P35 Platinum / Gigabyte GA-P35C-DS3R

Prosessor - Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz

RAM - 4GB Mushkin extreme Performance

Skjermkort - FOX+ NVIDIA GeForce 9800GTX 512MB

Harddisk - Samsung 750 GB 7200RPM S-ATA2 32MB

DVD-Rom - Samsung DVD SATA brenner SH-S203D

Operativsystem - Windows Vista Home Premium 64bit

Skjerm - Samsung 22" LCD

Tastatur - Logitech G11

Mus - Logitech G5 Laser

Takker for svar :)

Endret av Thetank
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så helt greit ut det der. :)

Til det bruksområdet du har, er den mer enn god nok. :)

Eneste jeg kanskje ville ha endret litt på, er strømforsyningen. Corsair 750w er et bedre valg tror jeg. Den TT'en har rykte på seg for å grille ting, men det kan nå som sagt bare være rykter! :)

Skrevet

Så grei ut ;)

men bare lurer på om du syns det er verdt å bruke 1250 for en 150gb harddisk?

8,50,- per gb er ganske dyrt... ja jeg vet det er litt høyere hastighet men likevel?

når andre hardisker på 160gb ligger på rundt 2kr gb og 500gb for rundt 1kr gb!

Skrevet (endret)

Dette oppsettet kan avgi en del støy ja, men dersom du kjøper en annen CPU-kjøler og annen kjøling på 9800GTXen. Men denne støyer ikke så mye fra før da. :)

Endret av LockBreaker
Skrevet

Ville droppet planene om sli, kjøpt meg et annet hovedkort og spart meg for mange problemer. Kommer sikkert ikke til å være hensiktsmessig å legge til et kort til når den tiden kommer uansett. Foreslår et Intel P35 kort.

Om du ikke har planer om raid0 eller noe så er det både mer økonomisk og bra for ytelsen å velge en større harddisk.

Fox 9800GTX er billigere.

Det er nettverkskort på hovedkortet.

Om det er hensiktsmessig med et dedikert lydkort må du nesten avgjøre selv. Jeg tror de fleste er fornøyd med det de finner på hovedkortet.

Ville også kjøpt en SATA brenner.

Synes selv ikke stock kjøleren til E8400 støyer noe særlig, men det skader neppe å bytte. 9800GTX skal være forholdsvis stillegående.

Bra minne! Om du ønsker en litt mer stillegående maskin kan du se på f.eks Antec P182 og kanskje kjøpe deg et par mist 120mm vifter.

Skrevet

Gjort en del endringer.

Nytt Hovedkort

Billigere 9800gtx skjermkort

Ny harddisk

Ny DVD-brenner

Fjernet Nettverkskort

Støy betyr egentlig veldig lite forresten.

Takk for svar :)

Skrevet

Ta 8gb ram og slå av pagefile?

Billig og bra minne du har der, hvorfor ikke ha 8, når du kan slå av pagefile og spare tid på henting av minne?

Skrevet
Ta 8gb ram og slå av pagefile?

Billig og bra minne du har der, hvorfor ikke ha 8, når du kan slå av pagefile og spare tid på henting av minne?

...Pagefile?

Skrevet

Pagefile er "område" på harddisken OS bruker for å mellomlagre data fra minnet. Ville ikke skrudd den av. Regulerer seg selv, om du har mye minne vil den skjelden være i bruk, om du har lite minne/bruker mer enn du har vil du få en treg maskin som ofte skriver til disken. Harddisken er enormt mye tregere enn minne/RAM.

4GB er da tilstrekkelig for de fleste.

Synes oppsettet ser meget bra ut nå! Har samme hovedkort, det er greit, men ikke veldig bra. Abit IP35 Pro og Gigabyte P35 kortene er meget gode.

Skrevet (endret)

Har selv ikke hatt noen problemer med GA-P35C-DS3R og E8400. Stabilt og klokker meget bra.

Ja, har begge kortene. Gigabyte virker på meg som hakket bedre uten at jeg helt kan putte fingeren på det. Har også et veldig fint verktøy for klokking i OS.

Endret av heisann80
Skrevet (endret)

hei

er ikke geforce 8800 gtx bedre og biligere en geforce 9800 gtx??????

jeg har ikke set denne før nå så du har sikkert bestilt datan allerede.

Endret av Marko_lol
Skrevet

Det å slå av pagefile vil ikke ha noen store konsekvenser har det selv og er ingen forandring. Kun noen dårlig skrivde program som kan klikke litt, men det er sjeldent, 8gb ram er digg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...