Gå til innhold

Alternativ til Asus P5K Premium/WIFI-AP?


T2

Anbefalte innlegg

Venter egentlig på et G45 basert hovedkort jeg kan bruke i en HTPC for å kunne støtte de nye lossless lydformatene fra Blu-ray over HDMI 1.3 til en surround-receiver, men kunne kanskje tenke meg et hovedkort mens jeg venter.

 

Har tidligere brukt et Asus P5K Premium/WIFI-AP og har vært rimelig fornøyd med det, men kunne gjerne tenkt meg noen flere on-board SATA kontakter enn de 6 som er på dette kortet.

 

Overklokking er ikke viktig for meg. Ønsker helst et DDR2 basert kort, da jeg har 4GB DDR2 800 RAM liggende. Vil helst ha Intel chipset da jeg har dårlig erfaring med Nvidia chipset (fikk korrupte filer ved filkopiering over ethernet pga feil på nForce 4).

 

Finnes det noen mer oppdaterte kort å anbefale og som har flere SATA kontakter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gigabyte GA-P35-DS3R har 8 interne porter.Et greit kort,både prismessig og funksjonalitet.

 

Gigabyte GA-P35-DS3P har også 8 porter,men et pci spor mindre.Til gjengjeld kan en kjøre crossfire på dette,pluss at det faktisk koster kun få kroner mindre enn det førstnevnte.Dette er etter min mening et mye bedre kort,med en bedre strømforsyning til cpu bla.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...