Gå til innhold

TES: Oblivion vil ikke starte i Vista

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har installert Oblivion game of the year edition på maskinen i dag, og installering går helt fint. Jeg klarer også å starte opp, men når jeg kommer til menysiden og trykker new, så fryser skjermen og spillet krasjer. Har prøvd å søke litt rundt, og ser jo at andre får til å spille i Vista. Noen ideer om hva som kan gjøres?

Skjermkort: NVIDIA GeForce 8800 GTS

Operativsystem: Microsoft Windows Vista Home Premium Edition, 32-bit (Build 6000)

CPU: Intel® Core2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz

RAM: 3,2 GB

På forhånd takk for hjelp, :-)

Endret av ellapella
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det var rart, har aldri opplevd det før... Har du installert noen modifikasjoner?

Nope, har bare installert rett fra "boksen". Fikk installert på laptopen med XP nå, og der går det fint, men vil jo aller helst ha det på den stasjonære som er "spillmaskinen".

Skrevet (endret)
Nope, har bare installert rett fra "boksen". Fikk installert på laptopen med XP nå, og der går det fint, men vil jo aller helst ha det på den stasjonære som er "spillmaskinen".

Prøv å avinstallere igjen, slette mappen du installerte det til (vanligvis Program Files\Bethesda Softworks\Oblivion) og så reinstallere, gjerne etter å ha restartet maskinen.

Slett også mappen Documents\My Games\Oblivion, denne inneholder savegames (noe jeg forstår du ikke har ennå) og konfigurasjonsfiler, og det kan være konfigurasjonsfilene som er problemet.

Endret av MiSP
Skrevet

Prøv å avinstallere igjen, slette mappen du installerte det til (vanligvis Program Files\Bethesda Softworks\Oblivion) og så reinstallere, gjerne etter å ha restartet maskinen.

Slett også mappen Documents\My Games\Oblivion, denne inneholder savegames (noe jeg forstår du ikke har ennå) og konfigurasjonsfiler, og det kan være konfigurasjonsfilene som er problemet.

Takker for forslag. Har gjort alt dette nå, men det vil fortsatt ikke. Trykker på new, svarer ja til å starte nytt spill, og så fryser det, og jeg får beskjed om at spillet ikke svarer.

• 4 uker senere...
Skrevet
Takker for forslag. Har gjort alt dette nå, men det vil fortsatt ikke. Trykker på new, svarer ja til å starte nytt spill, og så fryser det, og jeg får beskjed om at spillet ikke svarer.

Beklager, da er jeg tom for ideer.

Skrevet
Har du prøvd og patch samt starte i kompitabilitetsmodus?

Jepp, har prøvd det aller meste nå, har googla meg halvt i hel også. Menmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...