ellapella Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 (endret) Jeg har installert Oblivion game of the year edition på maskinen i dag, og installering går helt fint. Jeg klarer også å starte opp, men når jeg kommer til menysiden og trykker new, så fryser skjermen og spillet krasjer. Har prøvd å søke litt rundt, og ser jo at andre får til å spille i Vista. Noen ideer om hva som kan gjøres? Skjermkort: NVIDIA GeForce 8800 GTS Operativsystem: Microsoft Windows Vista Home Premium Edition, 32-bit (Build 6000) CPU: Intel® Core2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz RAM: 3,2 GB På forhånd takk for hjelp, :-) Endret 23. april 2008 av ellapella
MiSP Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 Det var rart, har aldri opplevd det før... Har du installert noen modifikasjoner?
ellapella Skrevet 23. april 2008 Forfatter Skrevet 23. april 2008 Det var rart, har aldri opplevd det før... Har du installert noen modifikasjoner? Nope, har bare installert rett fra "boksen". Fikk installert på laptopen med XP nå, og der går det fint, men vil jo aller helst ha det på den stasjonære som er "spillmaskinen".
MiSP Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 (endret) Nope, har bare installert rett fra "boksen". Fikk installert på laptopen med XP nå, og der går det fint, men vil jo aller helst ha det på den stasjonære som er "spillmaskinen". Prøv å avinstallere igjen, slette mappen du installerte det til (vanligvis Program Files\Bethesda Softworks\Oblivion) og så reinstallere, gjerne etter å ha restartet maskinen. Slett også mappen Documents\My Games\Oblivion, denne inneholder savegames (noe jeg forstår du ikke har ennå) og konfigurasjonsfiler, og det kan være konfigurasjonsfilene som er problemet. Endret 23. april 2008 av MiSP
ellapella Skrevet 23. april 2008 Forfatter Skrevet 23. april 2008 Nope, har bare installert rett fra "boksen". Fikk installert på laptopen med XP nå, og der går det fint, men vil jo aller helst ha det på den stasjonære som er "spillmaskinen". Prøv å avinstallere igjen, slette mappen du installerte det til (vanligvis Program Files\Bethesda Softworks\Oblivion) og så reinstallere, gjerne etter å ha restartet maskinen. Slett også mappen Documents\My Games\Oblivion, denne inneholder savegames (noe jeg forstår du ikke har ennå) og konfigurasjonsfiler, og det kan være konfigurasjonsfilene som er problemet. Takker for forslag. Har gjort alt dette nå, men det vil fortsatt ikke. Trykker på new, svarer ja til å starte nytt spill, og så fryser det, og jeg får beskjed om at spillet ikke svarer.
MiSP Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Takker for forslag. Har gjort alt dette nå, men det vil fortsatt ikke. Trykker på new, svarer ja til å starte nytt spill, og så fryser det, og jeg får beskjed om at spillet ikke svarer. Beklager, da er jeg tom for ideer.
TFuru Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Har du prøvd og patch samt starte i kompitabilitetsmodus?
ellapella Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Skrevet 19. mai 2008 Har du prøvd og patch samt starte i kompitabilitetsmodus? Jepp, har prøvd det aller meste nå, har googla meg halvt i hel også. Menmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå