Gå til innhold

Nytt hovedkort og minne


Nobrains

Anbefalte innlegg

Jeg har sittet på gjerdet og ventet på E8500 ganske lenge nå. Jeg skjønner at det bare er og bestille ellers får jeg vel aldri en av disse CPU'ene som aldri er på lager.

 

CPU: E8500

Hovedkort: X38, X48 eller 790i (SLI mulighet er ikke en avgjørende faktor i valg av hovedkort.)

Minne: 8GB eventuelt 16GB hvis mulig uten og betale urimelig mye.

 

Stabilitet og overklokkingspotensiale som betyr noe på valg av hovedkort.

Etter det så setter jeg pris på følgende ting:

- Ingen chippsettvifte!

- PCI-E 4x

- Onboard nettverskort av god kvalitet

 

Hovedsaklig er forskjellen på X48 og X38 et til PCI-E spor og DDR3 med støtte for 1600fsb stemmer det? Hvis ja så ser jeg ingen grunn til og bruke penger på X48, da står det mellom 790i og X38. Mest ytelse for pengene er vel X38 + DDR2 ram, men da går jeg glipp av SLI. (ATI er utelukket)

 

Det hadde vært veldig greit og "kopiere" et populært oppsett. På den måten får jeg et utprøvd system uten bugs og jeg kan overklokke ganske raskt med innstillinger andre har kommet frem til. Hva vil dere si er det beste X38 hovedkortet kombinert med med hvilken type (8GB) minne?

 

Bare ved og skrive denne posten har jeg egentlig kommet frem til at jeg sannsynligvis satser på X38 med DDR2 ram. Jeg kommer sikkert til og kjøpe nye deler om 1 år + uansett da jeg handler ganske mye hardware. Men det kan jo hende at noen her overbeviser meg til X48 eventuelt 790i. Det er ikke budsjettet mitt det står på, men føler ikke at jeg får mye igjen for pengene med DDR3 og de nye hovedkortene.

;)

 

Og sette sammen et tilsvarende system på 790i skal jeg klare da det i skrivende stund er hele 3.Stk og velge mellom. DDR3 utvalget er heller ikke så stort, og fortsatt relativt dyrt.[/size]

Ettersom jeg egentlig bare trenger hjelp til to komponenter så poster jeg ikke i "Hjelp til kjøp og salg av PC". Mod får flytte den dersom de er uenig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...