Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor stort kassevolum?


Anbefalte innlegg

Hvor stor kassevolum burde jeg ha for to (2) av disse?

 

http://www.autobilstereo.no/product_info.p...4aec7c5f6fbd2fe

 

Burde jeg gå for lukket eller bassreflex? (Jeg må bygge kasse selv dersom den skal bygges inn i en van med dårlig plass.) Jeg har designet en kasse på 80L, men jeg vet ikke om det holder.

 

Btw, noen andre spørsmål.

Det er to tilkoblinger på subbene, er det en for hver talespole, eller er disse tilkoblingene sammenkoblet?

Tror dere at delefiltere som deler ved 120hz vil passe godt til subbene?

Tror dere at en forsterker på 340W RMS vil klare å drive en (1) av subbene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor vil du ha de subene?? Er ikke spes bra de, og hvertfall ikke til den prisen ;) Tror også 340watt rms blir litt lite, tungdrevne elementer det der ;)

 

 

Jeg har ikke kjøpt dem der, og jeg har dem allerede (Fikk de til 1000 for begge av en venn av meg kr). Linken var kun for å vise hvilke subber det var. Hva slags forsterker tror du ville holdt til de da (Husk at den 340 RMS var kun for det ene elementet, har 2 av disse forsterkerne liggende og støve)? (Btw, noen formening om kassevolumet?)

Endret av The_Sickness
Lenke til kommentar

Jeg kjørte elementene i bassbox og probox men er usikker på hva størrelse som er optimalt.

Hør med Ljudia eller Autobilstereo (er det han som jobba for ljudia før i tiden?)

hva som er utprøvd tidligere. I en van kan du ofte legge til 5-10% større kasse en personbil (iflg backes ljudbyggeri)

Forsterkeren skal ikke ha problemer med å dra elementene om det blir superoptimalt eller ikke blir gjetting om ingen har koblet opp samme greiene før.

Eneste måte er å prøve!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...