sentence Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Kit på 450D er 18-55mm IS. Her er 17-85mm IS med en ganske stiv pris. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=309004 Er det sistnevnte bedre i bildekvalitet enn kit? Eller er det andre ting som trekker opp pris? (Vil ikke gjøre en bommert da jeg fikk lyst på 450D hus og denne)
tomsi42 Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Om 17-85mm IS er bedre enn 18-55 IS, kommer nok an på øynene som ser. 18-55mm IS skal være noe bedre optisk, men 17-85 er mer fleksibel. Prisen som komplett skal ha, kan ikke forsvares. Men Japan Photo har jo en mer spiselig pris. Tilbudet til Japan Photo varer nok ut april. Tom
sentence Skrevet 22. april 2008 Forfatter Skrevet 22. april 2008 Ok, takk for tipset! Men prisforskjellen mellom kit og denne linsa er jo såpass stor at jeg ville ha forventet noe åpenbart bedre da.
tomsi42 Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Ok, takk for tipset! Men prisforskjellen mellom kit og denne linsa er jo såpass stor at jeg ville ha forventet noe åpenbart bedre da. Det er du ikke alene om. Men 18-55 med IS er et greit objektiv å starte med. Så kan du heller vente med å bytte ut den når du mer vet hva du savner. Tom
ragamuffin Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Ok, takk for tipset! Men prisforskjellen mellom kit og denne linsa er jo såpass stor at jeg ville ha forventet noe åpenbart bedre da. 17-85 er bedre konstruert og har større rekkevidde, men om du forventer at også bildene blir 'bedre' (skarpere) blir du nok skuffet. Kitzoomen din er noe av det bedre du kan finne av zoomer under 7-8000,-. Optisk sett...Konstruksjonsmessig er den jo kjip. Spar pengene til du har et mer konkret behov og når du har oversikten over hva som er svakheten med det du har, noe du forsåvidt viser at du ikke helt har. Skal det være snakk om en oppgradering bør du heller vurdere EF-S 17-55/2.8IS til 6-7000,- eller evt noe fastoptikk slik som 50/1.4 til rett over 3000,-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå