Gå til innhold

Panasonic NV-MX500?


Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som har erfaring med dette kameraet? Det er jo et 3ccd-kamera til en relativt rimelig pris (ca 16.300,-).

 

Leser noen kritikker som sier at det er godt i dagslys, men at det fungerer dårlig ved svakere lys (f.eks innendørs). Stemmer dette?

 

Hva med stillbilder? Reklamen sier 3mp oppløsning. Blir bildene bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann :)

Jeg fikk mitt mx-500 for 2 uker siden og er veldig fornøyd med det. Jeg kan være enig i at det er glad i lys, men om man ikke bruker kameraet veldig mye om kvelden/i halvmørke inne er det et extremt bra kamera. Fargene/fargegjengivelsen er helt enorm. Stillbildene er også noe for seg selv. Har selv et digitalkamera på 3,3 mill pix, og om man bruker stativ og har godt lys er det ikke mye som skiller dem. Og 10*digital zoom på et stillbildekamera er ikke å kimse av :woot: G3 blir smågutt på zoomen der ;-)

Bildene man grabber fra film er også de beste jeg noen gang har sett.

Så om du er ute etter et kamera for å filme om dagen/inne i greit lys er det ingen som kan matche det innen samme prisklasse. (det finnes jo også mye bra innen videolys mm. også) :wink:

 

http://www.dvworld.com.tw/product/950_vs_5..._5000/index.htm

 

http://www.qtechnologies.com/

Lenke til kommentar

Hei igjen.

MX500 og MX 5000 er så langt jeg kan se det samme kameraet. Jeg har hørt at de i Japan har 9 knapper under LCD-skjermen mens mx500 har 8. Jeg vet ikke hva den ekstra knappen brukes til. Prismessig er det ingen som kan sammenlignes i forhold til billedkvalitet. Man kan jo legge i 6-7 lapper ekstra og få et kamera som kan filme om natten, men det er ikke mitt behov. :wink:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg tror faktisk MX5000 er NTSC-versjonen og MX500 er PAL-versjonen (i hvert fall så er det slik med et MX3000/300 jeg fant omtalt). Jeg regner med at ytelsene til kameraet er identisk.

 

Er det PAL som er brukt over hele Europa? Også i Tyskland og England? Lurer på å kjøpe et kamera i ett av de landene. Prisen er lavere og i tillegg er det så vidt jeg skjønner TaxFree.....

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...