Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kameraet låste seg helt da jeg tok bilde forleden dag. Tilslutt måtte jeg ta ut batteriet for å få skrudd av kameraet (dette var kanskje ikke noen god ide, men visste ikke hva ellers jeg kunne gjøre).

Jeg fikk skrudd på kameraet igjen og tatt circa 5 bilder etter dette, men så fikk jeg feilmelding om at jeg måtte skifte batteri (selv ved fullt oppladet batteri). Siden i går kan jeg ikke en gang skru på kameraet (LCD displayet er helt svart).

Kameraet ble kjøpt på Amazon i USA for mindre enn ett halvt år siden.

1) Vet noen om det er mulig å fikse kameraet selv? Jeg har prøvd å ta ut minnekort, bruke alternativt batteri etc. Er det andre ting jeg kan prøve før jeg leverer det til reparasjon?

2) Er det verdensomspennende garanti når jeg kjøper Canon kamera på Amazon? På den ene siden av garantikortet står det „Canon International Warranty“ mens på andre siden står det „Limited Warranty“??

3) Dersom jeg ikke kan få kameraet reparert i USA eller i Norge under garantien, hvor mye kan det koste å få fikset det i Norge? Må jeg belage meg på å betale like mye som for ett nytt kamera?

4) Dersom jeg må fikse det i USA, forholder jeg meg direkte til Amazon eller Canon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan nok neppe fikse selv utifra slik du har beskrevet (prøvd med nytt/annet batteri)

Kjøpt i USA så må det til USA for rep(garanti) også. Nå vil det koste en del i frakt samt at det kan ta sin tid. Usikker på hvem du skal sende til, men neppe til Amazon i alle fall.

Alternativt kan du sende kameraet til Serviceproffen på Holmlia i Oslo. Da for egen regneing, men det kan jo hende det bare er noe småtteri.

Det er prisen å betale for å handle i utlandet dette...

(sitter jo i glasshus siden jeg har handlet to hus selv fra USA...dog aldri hatt noe trøbbel hverken på hus eller objektiv)

Skrevet

Har du prøvd med nytt batteri?

Send inn til serviceproffen eller en lokal sjappe og finn ut hva som er feil, og hva det vil koste å reparere...

JP har vel ennå supertilbud på 350D? Jeg hadde skiftet om det blir for mye med rep...

Skrevet
Har ikke Canon noen form for internasjonal garanti?
Bare på utstyr, som blitser og objektiver. Er heller ikke alle objektiver det gjelder. Det er forøvrig helt på linje med de fleste andre produsentene. Olympus og Pentax har verdensgaranti på alt, så vidt jeg vet, ellers er det regionale garantiordninger på rubbel og bit.
Skrevet
Har ikke Canon noen form for internasjonal garanti?
Bare på utstyr, som blitser og objektiver. Er heller ikke alle objektiver det gjelder. Det er forøvrig helt på linje med de fleste andre produsentene. Olympus og Pentax har verdensgaranti på alt, så vidt jeg vet, ellers er det regionale garantiordninger på rubbel og bit.

Vurderer selv utenlandskjøp. Hvor vanlig er det at kameraer gir seg i løpet av første året?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...