-Teddy- Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Hey! Ser at takluka mi sliter litt med å lukke seg når den er åpnet bakover. Åpner jeg den oppover er alt bare fryd og gammen. Hører at det er lurt å få smurt den opp før noe går galt. Hvordan gjør jeg dette? MB 190E 1.8l, 92' mod.
-Shark- Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Samme problemet på min bil. Skal smøre opp og sjekke at alt er i orden på tirsdag. Smør opp skinner, og alle bevegelige deler der.
-Teddy- Skrevet 22. april 2008 Forfatter Skrevet 22. april 2008 Har smurt opp skinnene og de bevegelige delene jeg kan se bare jeg åpner luka, men regner med at det er en masse saker som ligger skjult inne i taket som jeg ikke får smurt. Hvordan skal jeg komme til der?
-Shark- Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Har smurt opp skinnene og de bevegelige delene jeg kan se bare jeg åpner luka, men regner med at det er en masse saker som ligger skjult inne i taket som jeg ikke får smurt. Hvordan skal jeg komme til der? Smurte opp min idag. Ble så god som ny Bare å smøre så godt du kan på skinnen, så drar hjula det med seg inn- på de innereste skinnene. Om du absoulutt vill smøre innerste ordentlig. Så må du ned med taktrekket- og det blir fort litt jobb.
-Teddy- Skrevet 22. april 2008 Forfatter Skrevet 22. april 2008 Hmm, føler at jeg har smurt det før uten at det har hjulpet noe særlig. Bare smørte litt rundt med WD-40 på alt jeg så. Noe annet som egner seg bedre?
-Shark- Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Hmm, føler at jeg har smurt det før uten at det har hjulpet noe særlig. Bare smørte litt rundt med WD-40 på alt jeg så. Noe annet som egner seg bedre? jeg brukte faktisk en type fett som mercedes bruker, eget fett for takluker. Er noe silikon aktig basert. WD 40 vill ikke fungere bra.
-Teddy- Skrevet 22. april 2008 Forfatter Skrevet 22. april 2008 Har CRC silikonspray på industriboks, men det er vel mer for gummi og plast kanskje? Rubiks kube glir i alle fall veldig godt med den. Har også halvtjukt smørefett på tube, er det mer egnet da? Er ikke redd for å kjøpe det jeg trenger, hadde vært flott med et konkret tips, hvis ikke bare skriker jeg "smøre takluke!1!" på Mekonomen, BilExtra eller noe i den duren.
El Matador Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Ville smørt med litiumfett. Fåes på bl.a Biltema.
-Shark- Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 Ville smørt med litiumfett. Fåes på bl.a Biltema. Denne er midt i blinken. Mener det sto noe slikt på den mercedesboksen om jeg ikke husker feil. Prøv å få tak i det. Hvor i landet bor du?
-Teddy- Skrevet 23. april 2008 Forfatter Skrevet 23. april 2008 Bor på Rygge, rett ved Moss, ganske nærme Oslo Lufthavn Rygge... Skal få ordna meg no' litiumfett, takk for tipset.
-Shark- Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 Bor på Rygge, rett ved Moss, ganske nærme Oslo Lufthavn Rygge... Skal få ordna meg no' litiumfett, takk for tipset. Ok, ikke langt unna. Ta deg en tur innom om du kjører forbi ski. Og kan til og med få litt fett om det trengs.
-Teddy- Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Skrevet 3. mai 2008 Takk for det, men er ikke hver dag jeg kjører forbi Ski. Skal se om jeg får kjøpt meg noe. Kan alltids droppe innom Ski en tur for å se på 190'n din da selvfølgelig, om det er 190 du har? Ble skeptisk når jeg så signaturen.
-Shark- Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Takk for det, men er ikke hver dag jeg kjører forbi Ski. Skal se om jeg får kjøpt meg noe.Kan alltids droppe innom Ski en tur for å se på 190'n din da selvfølgelig, om det er 190 du har? Ble skeptisk når jeg så signaturen. Har nok en Bmw 3 serie jeg Men anyway, en tur er alltid koslig.
-Teddy- Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Skrevet 3. mai 2008 Heheh, oppfattet det bare slik siden du nevnte mercedesfett.
-Shark- Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Heheh, oppfattet det bare slik siden du nevnte mercedesfett. Hehe. Jobber med Mercedes og peugeot. Derfor jeg har taklukefett for mercedes spesielt.
-Teddy- Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Skrevet 5. mai 2008 Kjøpte litiumfett i dag. Hadde bare grått/svart, men det er jo ingen som skal se på de skinnene uansett. Skjønner at dette smører godt ja! Kunne dog fremdeles tenkt meg å smøre opp selve mekanismen i taket, om noen her har noen råd til hvordan jeg skal komme til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå