Gå til innhold

Temperaturproblemer med 7900GT


Anbefalte innlegg

Hey, har nylig funnet frem et 7900GT kort for aa koble TV-en til PC-en. Dette var noedvendig da jeg allerede brukte alle utgangene paa hoved-skjermkortet til aa drive to monitorer.

 

Problemet jeg har naa er at 7900 GT kortet ligger paa 73 grader og har forvandlet overflaten til kabinettet mitt til en varmeovn. Er nesten saa jeg brenner meg ved aa ta paa kabinettet, og dette kabinettet er ikke spesielt lite, saa dette kortet utvikler vanvittig med varme!

 

Har proevd aa klokke ned kortet med ATI tool til omtrent halv hastighet for baade mem og core, men temperaturen er uendret. Trenger jo ikke bra 3d-ytelse paa dette kortet saa jeg trodde dette skulle hjelpe. Er det noe annet jeg kan gjoere?

 

For noen aar siden brukte jeg et 7900 GT fra Gainward (dette kortet er fra POV) og jeg kan virkelig ikke huske at det utviklet saa mye varme som dette kortet gjoer, selv etter heftig overklokking!

 

Takker for all hjelp :)

Endret av MrGrandmother
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er kjølingen ellers i kabinettet? har du luftgjennomstrømming, eller er det tett? kan jo vurdere å ha åpent ene kabinett veggen hvis kortet ikke bråker for mye.

 

Har ene veggen oppe, i tillegg har en vifte som suger in foran og kjoeler ned harddiskene og en annen som sender denne luften ut bak :p

Uansett, er varmeutviklingen til kortet jeg vil til livs siden jeg ikke trenger noen hoey ytelse!

Lenke til kommentar
Du har iaffal stor nokk psu. Hvilke drivere har du? får du artifacts?

 

vet du hva slags kort du har? XFX kanskje? fordi dem kommer ferdi stock overklokket, og noen av dem har faktisk hatt problemer med varmeutvikling

 

Sa i post #1 at det var et kort fra POV. Har de nyeste driverne, ikke at det skulle ha noen med saken aa gjoere. Naar det gjelder om kortet er overklokket fra fabrikken eller ikke, saa kan jeg forsikre deg om det ikke var det. I tillegg har jeg klokket kortet NED til 100 mhz core og 200 mhz memory. Allikevel er det som en varmeovn, og det er dette som er rart.

Lenke til kommentar
Men nytter ikke så mye å klokke kortet helt forferdelig mye ned, bare la kortet være stock clock. Er faktisk driverproblemer med 7900gt kortene. Kan faktisk hjelpe hvis du går tilbake til en del eldre driver.

 

Prøv med denne driveren : Forceware 162.18

 

Trenger jo nye drivere for aa faa best mulig ytelse med 8800 kortet mitt. Tviler ikke paa at det har vaert driverproblemer med 7900 kortene, men det er jo i forhold til ytelse og ikke effektutvikling. Aa klokke kortet ned vil selvfoelgelig ha en positiv effekt om maalet er aa kutte effektutviklingen. Dette blir jo det motsatte av aa klokke kortet opp, og da er vel alle enige om at temperaturen og effektutviklingen ogsaa gaar opp!

Lenke til kommentar

LES litt før du poster med påståelser! Når jeg sier at det har vært problemer med varmeutviktling på 7900gt kortet pga drivere så er det det. GOOGLE.it :) tror mer du har noen store problemer med os ditt jeg da. har du begge kortene stående i samtidig? hvis ikke kan du da vel uten problem prøve å bytte drivere, tar 1min jo.

Lenke til kommentar
LES litt før du poster med påståelser! Når jeg sier at det har vært problemer med varmeutviktling på 7900gt kortet pga drivere så er det det. GOOGLE.it :) tror mer du har noen store problemer med os ditt jeg da. har du begge kortene stående i samtidig? hvis ikke kan du da vel uten problem prøve å bytte drivere, tar 1min jo.

 

Finner ingenting paa google, hadde satt pris paa om du hadde giddet aa finne en link til meg :)

 

Bruker begge kortene samtidig ja. Dual Monitor 8800 kortet, og TV paa 7900 GT kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...