Andienet Skrevet 18. april 2008 Skrevet 18. april 2008 Heisann. Jeg har lett meg grønn på nettet etter en slik "sort fadet effekt" som vist på filmen her. Det virker som en slags video effekt, men jeg finner fader ikke frem til hvordan man gjør dette. Er det noen her inne som aner råd? Syntes det gir filmen prikken over i'en og er veldig keen på å få det med i min film. Takk for all hjelp mvh, Anders PS, sony vegas er et utrolig hjelpsomt verktøy så fort man blir kjent med det
iNeo Skrevet 18. april 2008 Skrevet 18. april 2008 Hvilken effekt sa du at du var ute etter? Hele filmen er jo stappa med fadeeffekter.
Andienet Skrevet 19. april 2008 Forfatter Skrevet 19. april 2008 Hvilken effekt sa du at du var ute etter? Hele filmen er jo stappa med fadeeffekter. Det ligger et slags filter eller noe på hele filmen som gjør at hjørnene på filmen blir ujevnt svarte. Dette går da gjennom hele filmen. Veldig vankselig å forklare..
iNeo Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 Vet ikke hvordan du gjør det i Vegas, men kan det i aftereffects ja.
Andienet Skrevet 19. april 2008 Forfatter Skrevet 19. april 2008 Vet ikke hvordan du gjør det i Vegas, men kan det i aftereffects ja. ok, hva heter slik effekt i aftereffects da? Kanskje jeg klarer å finne frem til det på Vegas da mvh, Anders
iNeo Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 Du lager en sort bakgrunn, så lager du en oval maske (rund maske) så feather du masken slik du vil ha det. Hvis du vill ha en mer "levende" effekt kan du keyframe opacityen og feather-levelen.
Kimbara Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 For moro skyld kan jeg jo meddele at en slik "effekt" kalles for vignettering, og er vel opprinnelig et resultat av linsen man bruker og hvordan man bruker den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå