Gå til innhold

Forsvinner ikke


mX mann

Anbefalte innlegg

jeg har nå tat ut Sound Blaster pci512 lydkortet men maskinen leter fortsat etter dette korttet når jeg starter opp, jeg har avinstalert alle driverene til dette kortet men maskinen sier fortsat at lydkortet skulle ha vert der, jeg ser det nor jeg starter opp maskinen, det står ett eler aent med en fil som den ikke har funnet. Kan noen hjelppe.

 

[ Denne Melding var redigert av: mX mann på 2002-01-10 21:09 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-10 21:08, mX mann skrev:

jeg har nå tat ut Sound Blaster pci512 lydkortet men maskinen leter fortsat etter dette korttet når jeg starter opp, jeg har avinstalert alle driverene til dette kortet men maskinen sier fortsat at lydkortet skulle ha vert der, jeg ser det nor jeg starter opp maskinen, det står ett eler aent med en fil som den ikke har funnet. Kan noen hjelppe.


[ Denne Melding var redigert av: mX mann på 2002-01-10 21:09 ]


 

Det er en stund siden jeg drev med dette men...

Jeg regner med at det er Autoexec.bat og/eller Config.sys filene som leter etter SB-kortet ditt. Søk etter disse filene, åpne de i notepad, og sett "rem" (uten " - bare rem) med mellomrom foran alle linjer som inneholder noe om Soundblaster. Så lagrer du endringene og starter maskinen på nytt.

 

Hvis problemet blir borte, og pc´n fungerer bra i noen uker fremover, kan du slette hele linjen (er ikke nødvendig). Skulle det bare bli ball, kan du fjerne "rem" igjen.

 

Blir ikke problemet borte, vil det bli langt mer komplisert å fjerne alt, så prøv dette først :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...