Gå til innhold

8 bps på D300 uten batterigrep


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En kan jo lure på hvorfor en må ha dobbel EN-EL4a for å få 8bps til å virke med batterigrepet og at det ikke går med EN-EL3a...

 

Du må ikke det... du kan nemlig ha 8 AA batterier i grepet og få 8bps

Jeg er egentlig ikke fornøyd med denne løsningen. Det holder stort sett kun en omgang med fotball før jeg må skifte batteri.

Lenke til kommentar
En kan jo lure på hvorfor en må ha dobbel EN-EL4a for å få 8bps til å virke med batterigrepet og at det ikke går med EN-EL3a...

 

Du må ikke det... du kan nemlig ha 8 AA batterier i grepet og få 8bps

 

Vet det går, men finner det merkelig at det ikke går med EN-EL3e når det tydeligvis faktisk går greit uten batterigrep.

Lenke til kommentar
En kan jo lure på hvorfor en må ha dobbel EN-EL4a for å få 8bps til å virke med batterigrepet og at det ikke går med EN-EL3a...

 

Du må ikke det... du kan nemlig ha 8 AA batterier i grepet og få 8bps

Jeg er egentlig ikke fornøyd med denne løsningen. Det holder stort sett kun en omgang med fotball før jeg må skifte batteri.

 

Rart - satte i nye batterier i går - dro på fotballkamp - tok ca 300 bilder. Samme batteripakke i dag når jeg skulle ut og fotografere insekter, nye ca 100 bilder (dog ingen i serie) - fremdeles så sier kamera at batterigrepet er "fullt"

 

(bruker 8 stk Vanson oppladbare Ni-MH 2500mAh fra Clas Ohlsson)

Lenke til kommentar
Jeg bruker noen energizerbatterier jobben leverer. De holder opp til ca 200 bilder. De fleste i serie.

 

Ikke-oppladbare?

Da holder det ikke lenge til kamerabruk, så du bør nok skaffe deg noen oppladbare.

 

Jeg regner med at grunnen til at man må ha batterigrep for å ta 8 bilder kontinuerlig er at prosessoren krever mer strøm for å behandle alle bildene, og at et enkelt batteri ikke klarer å levere det.

Lenke til kommentar
Jeg bruker noen energizerbatterier jobben leverer. De holder opp til ca 200 bilder. De fleste i serie.

 

Ikke-oppladbare?

Da holder det ikke lenge til kamerabruk, så du bør nok skaffe deg noen oppladbare.

 

Jeg regner med at grunnen til at man må ha batterigrep for å ta 8 bilder kontinuerlig er at prosessoren krever mer strøm for å behandle alle bildene, og at et enkelt batteri ikke klarer å levere det.

 

Det er bevist at man ikke trenger det. man får kun BKT resultat, men uansett...

Lenke til kommentar
når jeg skulle ut og fotografere insekter, nye ca 100 bilder (dog ingen i serie) - fremdeles så sier kamera at batterigrepet er "fullt"
Har du konfigurert kameraet med hvilken type batterier du bruker? Uansett så er "måling" av gjenværende kapasitet på AA batterier en unøyaktig affære.

 

et er bevist at man ikke trenger det.
Det er ingen som har bevist at alle spesifikasjonene er opprettholdt i alle temperaturområder i alle serier av kameraet og med alle typer batterier som Nikon har tenkt å levere.

 

Hvis du ikke har designspesifikasjonene til kameraet og har sammenlignet de med målinger du har gjort så er det ikke noe bevis, det er ikke en gang en sannsynliggjøring. Det er nok at et av en million kameraer streiker eller et av en million batterier får problemer i lave eller høye temperaturer før "beviset" er null verdt.

Lenke til kommentar

EN-EL3e har en kapasitet på 7,4*1,5 = 11 Watt-timer

AA batteriene har 1,2*8*2,5 = 24 Watt-timer

 

Da skulle du greier mange bilder på et sett AA batterier. Over dobbelt så mange som med orginalbatteriet. Nå er ikke ting riktig så enkle som det jeg gir inntrykk av her men uansett så vil gode AA batterier vare veldig lenge.

Lenke til kommentar
Noen som har tips til gode AA-batterier? Er ikke IKEA-batteriene veldig godt, samt billige? Husker det kom ut godt hos TV2 Hjelper deg, i hvertfall. Har også 8 oppladere batterier fra Varta som jeg bruker på blitsen. Hvor lenge tror dere at det ville vart?

 

 

Har 8 Varta fra Clas Ohlson med 15min lader og er SUPERFORNØYD!

Jeg tror de ville gjort en bra jobb i et D300 grep... Å som jeg gleder meg til feriepengene kommer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...