Gå til innhold

Problem på bærbar PC.

morgus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Skulle ta en titt på internettet + skolearbeid på den bærbare PC-en min her litt tidligere.

Jeg har lokket nede så ikke katta mi skal finne på noe bøll nedi der, så jeg måtte naturligvis åpne det. Da jeg hadde åpnet det omtrent halvvegs opp sa det plutselig *knekk* i det festet som kobler selve PC-en og lokket med skjermen sammen, og nå er da denne rimelig løs, og lager fine knakelyder når jeg legger den ned igjen. Er dette noe som jeg kan fikse selv eller må den inn på rep hvis det kan repareres?

PC-en er en snart 2 år gammel Asus M6Va.

Legger ved et bilde hvor jeg har merket av problemområdet.

post-37787-1208470878_thumb.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, er ikke noen skruer på baksiden der, eneste måten panelet er festet sammen på er med sånne ''trykk inn'' låser. Jeg tror hovedproblemet ligger i det merket med rødt på dette bildet:

post-37787-1208471492_thumb.png

Endret av morgus
Skrevet

Hei!

Under det sølvfargete dekslet er festene til skjermen, prøv å løsne dette dekslet...skjermen er ofte skrudd fast med 2 skruer på disse festene. Er du heldig er det disse som har løsnet!

Skrevet

Det må sjekkes!

Men går det på garantien? Skal vel i teorien ikke gjøre det med et såpass (relativt) lite inngrep.

Skrevet
Det må sjekkes!

Men går det på garantien? Skal vel i teorien ikke gjøre det med et såpass (relativt) lite inngrep.

er vel bare hardware inngrep som går på garantien å de merker det ikke uansett:)

så lenge du ikke knekker noe da:D

Skrevet

Hehe, det er jo alltid et spørsmål, men uansett bør det ikke være noe problem å løsne dette dekslet uten å lage noen merker slik at du får sjekket om det er skruene til skjemfeste som er løse. Vet at det varierer fra pc til pc hvordan dette dekslet løsnes, men hvis du ikke ser noen skruer (kan være dekket med liten gummipropp) kan du se om det kan vippes opp (ofte med skjemen nede). Noen ganger skal det fjernes et deksel i forkant av skjermen ( mellom skjerm og tastatur) du kan jo se etter om denne kan vippes opp, da finner du skruer under!

Skrevet (endret)
Det må sjekkes!

er vel bare hardware inngrep som går på garantien å de merker det ikke uansett:)

så lenge du ikke knekker noe da:D

Hehe, det var det da;D

Skal ta å prøve det i morra etter skolen, er litt for mørkt i rommet her til å kunne fikle med sånne ting nå. Kan melde ifra i morra hvordan det har gått;)

Fant skruer under noen gummibeskyttere på samme siden som skjermen!

Da er det bare å skru opp de å sjekke... brb

[Edit] Da er det fiksa, det som knakk var den klipse-mekanismen inni der, + at skruen hadde hoppa over noen gjenger. Men nå er skruen festa og skjermen funker som ny :)

Takk for hjelp folkens :thumbs:

Endret av morgus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...