Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Cooltek lcd display virker ikke


Anbefalte innlegg

Hei, håper jeg kan få litt hjelp her :) har akkurat fått i hus noen nye pc-deler, inkludert et cooltek lcd display fra microplex. jeg får det ikke til å virke.

 

har plugga det i, og installer en driver jeg fant på sia til lcd-smartie. prøvd lcd-smartie, men skjønner ikke en dritt. har forresten vista ultimate. inni device manager står det en gul trekant på lpt3-porten (parallell porten der dirplayet står i). Er vel manko på drivere som er problemet her, men jeg skjønner ikke en dritt.

 

Er det noen som har dette displayet som kan fortelle hvordan dere gikk frem for å installere det? på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, håper jeg kan få litt hjelp her :) har akkurat fått i hus noen nye pc-deler, inkludert et cooltek lcd display fra microplex. jeg får det ikke til å virke.

 

har plugga det i, og installer en driver jeg fant på sia til lcd-smartie. prøvd lcd-smartie, men skjønner ikke en dritt. har forresten vista ultimate. inni device manager står det en gul trekant på lpt3-porten (parallell porten der dirplayet står i). Er vel manko på drivere som er problemet her, men jeg skjønner ikke en dritt.

 

Er det noen som har dette displayet som kan fortelle hvordan dere gikk frem for å installere det? på forhånd takk :)

 

Ikke for å være frekk eller tro du ikke har peiling...men har du sjekket at systemet/driver støtter vista?

Lenke til kommentar
jepp...

 

Avinstaller driver

 

Slå av pcn

 

Dra ut strøm kontakt

 

Kobl ut skjermen

 

 

Kobl til skjermen

 

Sett inn strøm kabel og slå på pcn

 

 

 

Ikke lys enda? Så si ifra. Husk før du installerer noe til vista:P Er mange programmer som ikke støtter det enda..les på linken du gav meg

 

Bruker du Win2k eller WinXP skal du laste ned LCD Smartie 5.3 eller nyere.

 

Bruker du Win95, Win98 eller WinME skal du laste ned LCD Smartie 5.2.

 

HUSK DETTE!! Tilkobling: Kontakten skal settes på slik at grønn ledningen går til pinne 1.

Lenke til kommentar
Har prøvd alt det du ramser opp her, og den er koblet riktig. gjør jo litt research før jeg spør noen her a :p det er lys i displayet, det er ikke dødt.

 

hehe det good..mange som ikke gjør det :p...okei en positiv ting :) Men da tror jeg du må gå ned til xp hehe...for se ikke ut som programmet støtter den :S du kan jo sende mail til de å spørre når du kommer ut med vista driveren:) hvis den kommer ut da:p

Lenke til kommentar

Kva kobler du denne til? på i/o panelet, eller går det an å koble til hovudkort? Har lyst på ein slik, og den var på eit rimelig godt tilbod på microplex no :)

 

Edit: "LCD displayet tilkobles PCens parallellport." Hm. Kan ikkje koblast til noko anna?

Endret av Gizmo93
Lenke til kommentar
Kva kobler du denne til? på i/o panelet, eller går det an å koble til hovudkort? Har lyst på ein slik, og den var på eit rimelig godt tilbod på microplex no :)

 

Edit: "LCD displayet tilkobles PCens parallellport." Hm. Kan ikkje koblast til noko anna?

 

Ikke akkurat dette panelet, men det finnes LCD paneler også for serieport (RS-232) og dersom du er heldig kan du også finne for USB. Men du finner dem nok ikke i norske nettbutikker.

 

Men det enkleste kan nok være en slik http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=100905

 

Parallellporten er en forsømt genialtiet som fantes på eldre pcer. Fantastisk å bruke dersom du selv ville lage noe elektronikk og koble til pcen. Enkel å programmere mot, i motsetning til både USB og RS-232.

 

Kjøpte selv dette displayet for ca en uke siden, noen bilder fra det i bruk kan sees her:

http://www.2rzn.com/sphpb/index.php?entry=entry080414-221839

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Har også det displayet. Husk at du trenger en ekte parallel port. Kjøpte meg en usb til parallelkabel og det viste seg at det bare emulerte parallel porten, dvs at det fungerer bare til skrivere. Vet ikke hvordan det er med den du linket til, da jeg kjøpte en annen modell. Står også om det på LCD Smartie sin forum, ved bruk at parallel til usb må du modde ekstra ting. Heldigvis kunne jeg bruke angreretten og fikk sendt tilbake til Netshoposlo.

 

Endte opp med en pci kort med parallel port og det fungerte veldig bra. Eneste man må gjøre (i alle fall i Windows XP) er at man må skrive in adressen på porten manuelt da XP gir porten en rar adresse som LCD smartie ikke gjenkjenner automatisk.

Endret av Sabbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...