Gå til innhold

Vurderer 8800gt SLI på 600 watt strømforsyning, nok strøm?


Gaudaost

Anbefalte innlegg

Trådtittelen sier vel det meste. Har en MSI geforce 8800GT OC allerede, og vurderer å skaffe enda en. Jeg lurer også på om en trenger noe ekstra styr til dette oppsettet, eller er det bare å sette det andre skjermkortet rett nedi?

 

Har en OCZ stealthXstream 600 watt PSU.

 

For øvrig har jeg en tokjerners intel core duo prosessor, et pci-utvidelseskort, 3 usb-enheter, 4 gig ddr2 minne, en harddisk, og ellers vanlig med vifter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Burde gå bra, kjører selv to 8800GT og C2D på 500W. Så lenge 12v linja til skjermkortene støtter så mange Ampere de trenger. Det burde ikke være noe problem med OCZ.

 

Bra! Skal sjekke om 12V-railen gir nok strøm.

 

Men trenger jeg noe ekstra-utstyr eller? Mener at jeg har sett en ledning som gikk mellom de to kortene en gang...

 

edit: har 18A på hver 12V rail, fire av de totalt. Har hørt at en 8800gt tar ~24A, så det skal vel gå bra det?

Endret av Gaudaost
Lenke til kommentar
edit: har 18A på hver 12V rail, fire av de totalt. Har hørt at en 8800gt tar ~24A, så det skal vel gå bra det?

 

Et 8800GT drar vel typisk rundt 80W som er ca. 6.7A. Når produsenten oppgir et krav for 24A, så mener de hele maskinen med alt som hører med. (Vel, ekskl. skjerm selvfølgelig)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...