Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fryser ved oppstart -


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Kom akkurat hjem, og skrudde på maskina som vanlig. Men den jobbet veldig sakte. Første som slo meg var at jeg ikke hadde noen internettilkobling, og alle vinduer og programmer reagerte veldig tregt.

Så jeg prøvde å restarte maskinen, men da skjer det at etter ca 10 sekunder, uavhengig av hva jeg har gjort (enten kontopålogging, skrivebord..) så fryser den helt. Eneste mulighet for å få den i gang igjen er å starte på nytt vha restartknapp...

 

Kjører nå i sikkerhetsmodus med nettverkstilgang. Siden det fungerer helt greit, regner jeg med det er noe program eller prossess som har gått fløyten, selvom jeg ikke har installert noe og den fungerte så sent som i går.

 

Hva gjør jeg?

 

Takk for svar, Binko.

 

EDIT: Skal jeg prøve noe så enkelt som Systemgjennoppretting eller Siste Fungerende Konfigurasjon..? Hvilken?

Endret av Binko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har et PS2 tastatur kan du prøve å kræsje maskinen manuellt ved Ctrl Scroll.

 

Ellers kan du bruke Autoruns i sikkermodus for å deaktivere programmer eller tjenester du mistenker.

 

Siste fungerende konfigurasjon vil sannsynligvis ikke virke siden du jo kommer helt inn i Windows. Du kan jo prøve Systemgjenoppretting. Dog-siden du ikke har installert noe nytt er vel heller ikke Systemgjenoppretting nødvendigvis veldig effektivt.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Systemgjenopprettet og ser ut til å funke som det skal. :)

 

Da er denne klar for stegning!

 

EDIT: Nei det er den ikke.

 

Da jeg skrudde maskinen på igjen etter systemgjenoppretting, var alt som før. Den fryser etter 10-15 sekunder, uavhengig om jeg er i påloggingsmenyen eller på skrivebordet.

 

Nå er jeg tom for idèer. Kan noen hjelpe?

Endret av Binko
Lenke til kommentar

Okei, nå er problemet tilbake. Nå er jeg helt tom for idèer. I går virket det som at ting var som det skulle, maskinen skrudde seg helt fint av og alt, men nå er det da altså samme vanlige.

 

Noen tips? Virker som det er et program som ikke er som det skal, men hvordan skal jeg finne ut hvilket det er...?

 

Trenger desperat hjelp nå. Hilsen Binko.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...