Gå til innhold

Hvordan "kloner" jeg bildet fra laptopen ut til TV?


Anbefalte innlegg

Koblet min Ibmt42 på full hd lcd tv'et mitt men alt av innstilliger jeg gjør får bare tvn til å bli en utvidelse ved siden av laptop skjermen. Hvis jeg prøver med forskjellige laptoper så kommer bildet med en gang klonet frem på skjermen men så fort jeg setter oppløsningen på tvet (via laptopen) til 1920x1080, viser den kun bakgrunnen til pcen og blir til en utvidelse jeg kan dra vinduer ut til. Dette problemet hadde jeg ikke med den stasjonære jeg hadde koblet på før på samme oppløsning. TV'et er Samsung M87/40 hvis noen vet om det er en innstilling der evt. men siden skjermen utvider seg og jeg ikke får velge noen "klone" modus regner jeg med at det er noe jeg overser?

 

Kobler med VGA kabel

Endret av Inspekta
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Hva slags graffik kort har du?

Har du prøvd og oppdatare driverne til kortet så du kan få velge klone skjermen?

 

Har du prøvd og senke bilde størelsen om bildet da passer på skjermen?

 

Vis du har mulighet for og teste med en s-video kabel.

Håper dette kan hjelpe

 

Personlig bruker jeg en S-video kabel koblet fra både bærbar og stasjonær pc.

i Nvidia graffikkortert sin meny kan jeg velge "klone" bilde, men måtte senke skjerm størelsen så den passet på tv-en.

 

På min bærbare er det ATI grafikkort og 1 tastetrykk så vises bilde på skjermen automatisk.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

ati mobility radeon 9600 series, jeg bruker ibm sin system update og jeg så den også tok skjermkort driverne i oppdateringen, men når du nevner det er det rart for hvs ieg går inn på ati catalyst sin side og laster ned driver sjekken for å se om den er kompatibel med min pc, (for jeg og tenkte kanskje på driveren), men det var den ikke? Og man får ikke laste ned filen hvis testen ikke finner pcn kompatibel. Så avinstallerte jeg skjermkortet fra pcn og prøvde og kjøre samme test men gikk heller ikke da så måtte tilbake til IBM sin.

Har prøvd alle mulige oppløsning kombinasjoner og s-video men da fikk jeg ikke signal til tv i det hele tatt, må det aktiveres? Og kan det kjøre full hd oppløsning? (1920x1080) Er det fn+f7 du mener? Takker for innlegget, sitti og forska lenge med win helper og alle mulige innstillinger, hehe :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Skulle gjerne sakt du gjør dette og dette så funker det.

Uheldigvis kan jeg ikke=(

 

Jeg har et ATI mobility raedon xpress 200 series grafikk kort.

Du må "aktivere" det på en måte, du setter at den skal sende bilde til tv-en.

 

Jeg vet ikke om den sender til full HD siden jeg ikke har noen HD tv,

Har du prøvd og laste ned driverne manuelt fra ATI sine sider for og teste dette bare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...