Gå til innhold

help med valg av CPU kjøler


spioner

Anbefalte innlegg

jeg lurte litt på om det finnes noen som er bedre kjøling enn min og evt hvor mye bedre disse er så altså om det er verdt det.

 

jeg bruker i dag denne her (jeg bruker delta vifte på den og skal nok helst ha det på evt annen kjøleblock også, liker de veldig godt):

Thermalright ULTRA120 Extreme

https://prisguiden.no/product.php?productId=76529

i_327388-300x200.jpg

 

 

 

har sett noen som ser litt bra ut...

 

Thermalright IFX-14syns denne er sykt heftig utsende og virker litt bra... er denne jeg kanskje har mest lyst på, noen som har testet denne, hvor mye bedre enn den jeg har nå kommer dette til og bli i tilfelle?

https://prisguiden.no/product.php?productId=80855

ifx-14-3-300x200.jpg

 

 

Tuniq Tower 120denne er ikke så digg etter min mening men så på testen at de hadde skrevet at det var den beste de hadde testet til nå så lurte på om hvor faktisk bedre den er og om det er murlig og bruke delta på den?

https://prisguiden.no/product.php?productId=41784

i_122838-300x200.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg forstår deg riktig så bruker du en TRUE kjøler med rask vifte i dag? I tilfelle er det null poeng å bytte, IFX-14 er kun merkbart bedre med bruk av stillegående vifter, dessuten er den så diger at du kan få monteringsproblemer i de fleste kabinett.

Tuniq Tower er en gamme klassiker, men den er ikke like bra som TRUE.

Lenke til kommentar

takk for svar

 

kjører halv true, skal kjøre true når snart:P hehe har ikke fått fiksa det ennå:p hehe

 

monteringsproblemer tror jeg ikke at jeg får:P har nye armor fulltower case:P

dsc00102xx7.jpg

dsc00004nh0.jpg

 

 

 

men du mener at det ikke blir noe bedre uansett så klarer jeg meg med den jeg har nå

Lenke til kommentar

Du har det beste som kan fåes til luftkjøling i dag - bare putt på ei vifte på andre siden ;-)

 

 

Jeg gikk over til vannkjøling og angrer ikke på det ;-) Uansett hvor bra luftkjøling du har så kommer du ikke i nærheten av ett godt vannkjølesystem - selvfølgelig er det dyrere og mer jobb da men....

Lenke til kommentar

Spørs litt hvor høyt du har klokket og hvor mye vcore du må gi - og ikke minst hvilket program du bruker til å måle temp ;-) men med luft er 25c idle umulig på mitt oppsett med normal romtemp, selv med to raske ADDA vifter idlet den på rundt 35c med TRUE hos meg.

 

Men idletemp er fullstendig uinterresant - det er maks loadtemp som teller - og da helst med Prime95 Small FFT kjørende i minst 15min.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

tranzer: Ja, det var jo en saklig post ;)

 

Forskjellen i temperatur på disse toppkjølerne er så små at det er innenfor feilmargin på testen, da ser jeg overhodet ikke vits i å bytte, uansett hva folk påstår.

 

Man kan også fint montere to vifter på TRUE, uten at det faktisk hjelper så utrolig mye...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...