Gå til innhold

Kjøling av maskin/skjermkort


f9z

Anbefalte innlegg

Oy!

 

Maskina mi går en smule fort varm, spesielt de to skjermkortene jeg har i SLI, så jeg lurte på om jeg burde kjøpe vifter eller satse på vannkjøling, og eventuelt hvilke vifter etc

 

Maskinen består av:

Antec TruPower 850 w

EVGA nForce 780i SLI

Intel Dual Core E6850

2 stk xfx geforce 8800 ultra extreme

 

 

Har en midlertidig løsning der jeg bare åpner kabinettet, men kan ikke ha det sånn for evig og alltid:o

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et chieftec dragon big. Cash, det kommer vel an på, for kjøling og slikt så har jeg egentlig ikke peiling på hva som er fornuftig, så det tar jeg som det kommer :p

Jeg vet ikke hvor varme de er, er det noen måte jeg kan finne det ut på? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Her er sikkilig kjøling viss du skal ha det Cooler Master Cross Flow Fan montere inn i PC-en att med hovedkorte sjekk om du har plass først, her er ein kjøler på CPU Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet. Og her er viss du skal ha til skjermkorte Thermaltake TMG ND5 VGA Cooler nVIDIA8800.Viss du kjøper dette so skal du ha bra kjøling men sjekk om du har kraftig og noke kontakte på strømforsyninga

Endret av Neddo
Lenke til kommentar
haha:P er viftene i kabinettet eller?

 

og foresten så vis det er sykt varmt er det nesten best og gå for vannkjøling hehe, litt mer styr men:P hehe

 

du får se hva tempen er på de forskjellige komponentene, ta en screen print og legg ut her

 

Ja,sjekket det med vannkjøling. Det så en smule innviklet ut.

Fikk ikke overført print screen, var noe rart som skjedde. Men, det som var mest forstyrrende var at det sto 78C på core, og det var en smule varmt O.o

Lenke til kommentar
Her er sikkilig kjøling viss du skal ha det Cooler Master Cross Flow Fan montere inn i PC-en att med hovedkorte sjekk om du har plass først, her er ein kjøler på CPU Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet. Og her er viss du skal ha til skjermkorte Thermaltake TMG ND5 VGA Cooler nVIDIA8800.Viss du kjøper dette so skal du ha bra kjøling men sjekk om du har kraftig og noke kontakte på strømforsyninga

 

Har en cpukjøler allerede, noctua NH-U12F, og den funker ganske bra så langt. Det jeg er mest bekymret for er vel egentlig skjermkortene,så skal titte litt på den kjøleren til det:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...