Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får "disk boot failure, insert system disk and press enter" feilmelding ved oppstart


Anbefalte innlegg

Fikk nylig en feilmelding da jeg startet maskinen min:

 

"Boot failure. Please insert system disk and press enter" eller noe lignende.

 

Denne meldingen kom opp hver gang jeg prøvde å slå på PC-en (restartet den flere ganger). Prøvde å sette inn Vista CD-en (har premium 32-bit), da kom ikke feilmeldingen, den kom omtrent til det området hvor man kan velge brukere, bare at det var bare bakgrunnen som var der. PC-en hang noe veldig, og jeg måtte slå av maskinen.

 

Prøvde igjen senere, på kvelden, og da fungerte alt. Har sjekket C: disken i cmd (cmd->chkdsk C:), fant ingen feil.

 

Lurer veldig på hva dette kunne komme av.

Endret av Lamborgini
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm...men det som var, var jo at jeg ikke gjorde noe som helst, bare venta flere timer, for så å prøve igjen. Og da funket den.

 

Tviler sterkt på at en kabel som var litt løs klarte å feste seg selv på egenhånd... :hmm:

 

Mens jeg allerede er i gang, hvis jeg prøver å se film (på et hvilket som helst nettsted, youtube, yahoo osv.) i fullskjerm, kommer dette bildet opp på skjermen. Lyden fungerer, det er bare å trykke på esc, så går den tilbake til liten skjerm igjen, ingenting henger eller noe, jeg får bare ikke bilde.

 

Hva kan dette komme av? Alle kabler sitter godt i, har sjekket flere ganger. Har også prøvd med lavere oppløsning, samme resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...