Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med ny Golf Stv


Muku

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en helt ny Golf Stv med 140 HK TDI i november ifjor.

 

Bilen kom da med vinterdekka på, piggfritt Continental. I helga skiftet jeg til sommerdekka, Conti Sport Contact, med dim 205/55 x 16. Samme dim som på vinterdekka.

 

Nå føles det som om bilen har blitt tyngre å kjøre, hardere å dreie rattet, mer støy (muligens pga hardere gummi på sommer dekka)...

Er det noen der ute som har noen erfaringer på dette? Er det bare innbilning av meg?

 

Er det noen som ellers har noen positive/negative tilbakemeldinger om denne bilen?

 

Jeg må si jeg er fornøyd, den drar bra. God plass til passasjer og bagasje.

Kommer nok til å beholde den i mange år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte meg en helt ny Golf Stv med 140 HK TDI i november ifjor.

 

Bilen kom da med vinterdekka på, piggfritt Continental. I helga skiftet jeg til sommerdekka, Conti Sport Contact, med dim 205/55 x 16. Samme dim som på vinterdekka.

 

Nå føles det som om bilen har blitt tyngre å kjøre, hardere å dreie rattet, mer støy (muligens pga hardere gummi på sommer dekka)...

Er det noen der ute som har noen erfaringer på dette? Er det bare innbilning av meg?

 

Er det noen som ellers har noen positive/negative tilbakemeldinger om denne bilen?

 

Jeg må si jeg er fornøyd, den drar bra. God plass til passasjer og bagasje.

Kommer nok til å beholde den i mange år.

 

Som du selv skriver, sommerdekk har hardere gummi og støyer derfor mer. Sikkert derfor den er blitt litt tyngre på rattet også.

Lenke til kommentar

For en del år siden, da jeg kjørte med piggdekk, gledet jeg meg til hver vår når jeg kunne sette på sommerdekkene. Etter at jeg gikk over til piggfritt, opplever jeg det samme som deg: Mer støy, tyngre på rattet, virker hardere og stivere. Men du verden så mye bedre det sitter på veien :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...