Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vurderer å bruke python som scriptespråk i et C++-prosjekt jeg skal lage og fant Boost Python. Er det noen som har brukt dette og er klar over noen umiddelbare begrensninger/bugs eller andre kritiske ting som er verdt å nevne? Eller har man tilgang til hele python og vice versa og alt funker som det skal og er fryd og gammen?

 

Noen som har brukt Python og C++ men med noe annet enn Boost Python? Vil gjerne høre om alle erfaringer. :)

 

Poster forresten dette i både Python- og C++-forumet.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har brukt Python og C++ men med noe annet enn Boost Python? Vil gjerne høre om alle erfaringer. :)

Jeg har minimale erfaringer med å bruke C++ og Python, men da brukte vi SWIG til å generere bindingene. Det var som sagt minimalt som ble gjort så jeg har egentlig ikke noe annet å si enn at det var VELDIG enkelt, men det kan jo være fordi vi ikke testet grensene helt.

Lenke til kommentar
Hm okay, skal sjekke det ut.

Når jeg tenker meg om så vil jo du gå andre veien enn det jeg gjorde. Vi hadde et Python-prosjekt hvor vi ønsket å kalle litt C++-kode, da brukte vi SWIG til å generere Python-bindingene slik at vi kunne kalle C++-koden fra Python.

 

Du vil jo embedde Python i en c++-applikasjon, altså gå andre veien. Da kan du jo se på http://docs.python.org/ext/ext.html (Extending and Embedding the Python Interpreter), men den er kanskje for lav-nivå i forhold til feks noe boost-opplegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...