Gå til innhold

En XML med flere XSLTer?


Anbefalte innlegg

Jeg har en blogg der jeg bruker xml som "database" for alle blogg postene, og så bruker en xslt style for å vise bloggen pent.

Det jeg lurer på, er om jeg kan vise denne XML databasen på andre måter, uten å endre xml fila?

Altså, default så er det index.xml med trans.xsl til. Denne XSLT'en viser alle postene og formaterer det hele. Det jeg så kunne tenke meg, var muligheten til å kun vise f.eks. postene som ble postet i januar (jeg har egen <date></date> i xml'en ofc).

dessverre vet jeg ikke helt hvordan. Jeg har kikka på variabler, men det virker ikke som man kan ha url www.lol.no/index.xml?=januar, som da kunne gitt egne transformasjoner kinda?

Virker heller ikke som man kan ha en xml, med flere xsl styles til? Hvordan vet man isåfall når en style skal brukes, og når den andre skal?

 

Kunne jeg ev. brukt python scripts ellerno? Er usikker hvor python scripet skulle blitt kalt tho, når brukeren åpna sida mi? Har bare brukt python lokalt med eclipse tror jeg det var :<

 

Håper noen kan hjelpe, om dere skjønte hva jeg er ute etter :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne gjort det med Javascript og brukt internlinking.

Eks: noe.no/fil.xml#januar

 

Men å ha alt i en XML-fil som brukeren må laste ned virker fryktelig unødvendig vil det er mange blogposter og brukeren kun skal ha tak i de fra januar. Dessuten kommer jo problemet med alle de som surfer uten javascript slått på (slik som meg).

 

Python eller PHP er nok den beste løsningen. Men det krever jo at det er installert på Webserveren og at du kan språkene, noe jeg ikke er sikker på om du har og kan.

Men hvorfor bruker du ikke bare Wordpress eller noe annet som er ferdiglagd?

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...