Gå til innhold

CD-spiller henger ved oppstart


Anbefalte innlegg

Har en Targa (MSI) bærbar som jeg har hatt i ca 2,5 år.

Den siste uken cd/DVD-spilleren/brenneren begynt å henge seg opp hver gang jeg slår på PC-en, eller vekker den fra dvale. Med det mener jeg at hver gang jeg skrur på PC-en, så pleier den normalt å søke etter plate i 2-3 sekunder etter at jeg setter i en plate,og slutter etter det.

Nå søker den etter cd/dvd, uten at jeg har lagt i noen plate, i 30-40 sekunder før den skrur seg av. Å sette i en plate hjelper ikke. Noen som har råd angående hvordan jeg kan bli kvitt feilen/få bukt med problemet? Det er veldig irriterende, og har gjort at jeg åpner luken, og lar den stå slik mens jeg PCen er på.

Endret av deep750
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har sjekket litt med noen dvder og CD-er, og den klarer ikke lese noen av de jeg testet med.

 

Feilen oppsto plutselig, uten at jeg har foretatt noen endringer. Den begynte å "hikke" etter at jeg lukket drivet etter at jeg hadde brent en dvd.

 

dersom jeg må sende den på reparasjon, vil dette være en reklamasjonssak, eller er dette typisk noe jeg må betale for?

Lenke til kommentar

det høres ut som om noe "drivverk" har tatt kvelden dessverre. kanskje laseren og siden den ikkje vil lese noe . kan vær mye og i en bærbar anbefales det ikkje å skru ut sjøl og mekke da det er lite og smått pluss evt garanti ryker, så lever den inn du.

så lenge det fremdeles er garanti på den( 2 år) så er det en garantisak som ikkje skal koste deg noe. det finnes noe i kjøpsloven mener eg der det er 5 år på noenting. mulig det bare gjeldeer hvitevarer. husker ikkje. det har noe med å gjøre at hvis en ting er ment å vare med enn 5 år så kan man reklamere innen 5 år

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...